- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور علما، فضلا و اقشار مردم در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از خبرگزاری «حوزه»، حچت الاسلام خادمی پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره و اظهار داشت: «جابر بن عبدالله» از آن گرامی آورده است که پیامبر سه روز پیش از رحلت خویش خطاب به امیرمومنان فرمود: «سلام علیک یا اباالریحانتین! اوصیک بریحانتی من الدنیا فعن قلیل ینهد رکناک والله خلیفتی علیک/ سلام بر تو باد ای پدر دو گل بوستانم! سفارش دو ریحانه ی خویش، حسن و حسین را به تو می نمایم. به زودی دو رکن و دو پایه ی استوار زندگی تو فرو می ریزد».

وی با بیان این مطلب که بعد از آن سفارش، نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت زهرا(س) از دنیا رفتند، ابراز داشت: رکن آن است که با نبودش، اصل مرکب، منتفی می شود؛ نماز اجزائی دارد و برخی از آن همانند رکوع، رکن بوده و چه عمدا و چه سهوا ترک شود، نماز باطل است و فاطمه زهرا(س) نیز رکن امیرالمومنین(ع) است.

سخنران این مراسم با بیان این مطلب که برای شناخت حضرت زهرا(س) باید حضرت امیر(ع) را شناخت، خاطرنشان ساخت: حضرت امیر(ع) شخصیتی است که سخن از فضیلت ایشان از عهده علما، خطبا و دانشمندان خارج است؛ بلکه امام صادق(ع) باید بفرماید که حضرت را به رکن الاولیاء خطاب کرده است.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: اولیاء کسانی هستند که به نص صریح قرآن، درآیه ۶۲ سوره یونس آمده است: أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ/ آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند»؛ نبی مکرم اسلام هم درباره اولیاء فرموده است: «وقتی نگاه می کنند، نگاهشان عبرت انگیز است؛ هنگامی ساکت هستند؛ سکوت آنان ذکر خداست؛ وقتی سخن می گویند، سخنانشان حکمت است و راه رفتن آنان هم برای مردم برکت می باشد».

وی بیان داشت: رکن اولیاء با این اوصافی که ذکر شد، حضرت امیرالمؤمنین(ع) می باشد و رکن حضرت امیر(ع) هم حضرت زهرا(س) است و از اینجا مشخص می شود که این بانو چه مقام، منزلت و فضیلتی دارد و به همین دلیل، پیامبر(ص) به علی(ع) می فرمود: آنچه که زهرا می گوید، امرش را نافذ بدان.

سخنران این مراسم در پایان اظهار داشت: حکمت دارای ۱۰ جزء است که ۹ جزء آن در سینه علی بن ابی طالب(ع) است و یک جزء دیگر آن در میان سایر مردم تقسیم شده که علی(ع) داناتر از خود مردم به آن جزء است؛ اما نکته قابل توجه آن است که رکن شخصیتی همچون حضرت امیر(ع)، حضرت فاطمه(س) است.