برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری استان قم

با شرکت دانش آموزان استان قم سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری استان قم در اردوگاه ۱۵ خرداد قم برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری استان قم با شرکت ۴۵۰ گروه سرود و ۹۰۰ گروه تئاتر از شنبه ۸ اردیهبشت لغایت ۱۱ اردیبهشت در […]

با شرکت دانش آموزان استان قم سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری استان قم در اردوگاه ۱۵ خرداد قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری استان قم با شرکت ۴۵۰ گروه سرود و ۹۰۰ گروه تئاتر از شنبه ۸ اردیهبشت لغایت ۱۱ اردیبهشت در اردوگاه ۱۵ خرداد قم برگزار شد.

علی اکبر علی بابایی رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن ارزیابی خوب از عمکلرد مجموعه امور تربیتی استان سطح کیفی مسابقات را بسیار خوب و مطلوب دانست و شاخص عملکرد گروه ها و رقابت سالم بین آن ها را بسیار ارزنده دانست.

وی افزود: این مسابقات در رشته سرود با شرکت ۴۵۰ گروه در سطح نواحی آموزش و پرورش استان آغاز و در مجموع ۵۱ گروه از سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم وارد مرحله استانی شدند، که از این میان ۳۰ مدرسه دخترانه و ۲۱ مدرسه پسرانه هستند که با رقابت بسیار نزدیک شکل گرفته بین این گروه ها به رتبه های اول، دوم و سوم هر مقطع جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرروش استان قم تصریح کرد: در این مسابقات ۹۰۰ گروه تئاتر شرکت کردند که از این میان ۴۰ گروه به مرحله استانی راه یافتند.

علی بابایی ضمن تأکید بر اهداء جوایز گروه های برگزیده پس از پایان مسابقات تصریح کرد: گروه اول مقطع متوسطه دوم در دو رشته سرود و تئاتر در حوزه پسران و دختران وارد مرحله کشوری خواهند شد که این مرحله نیز در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش افزود: ابزار آلات موسیقی استفاده شده در این رویداد فرهنگی مجاز و در حد توان همه مدارس بوده و به صورت یکسان همه مدارس از سرودهای در نظر گرفته شده آوای مدرسه، نغمه عشق و آثار جدیدی که دارای موسقی و قالب اسلامی است می باشد.

علی بابایی ضمن تشکر از پذیرایی و تدارکات بسیار مطلوب اردوگاه ۱۵ خرداد در برگزاری هر چه بهتر این مراسم خاطر نشان کرد: موضوعات مسابقات آزاد و با رویکرد شعار مقام معظم رهبری در استفاده از کالای ایرانی و موضوع مدافعان حرم می باشد.

وی افزود: امسال برای اولین بار از چهار دوربین مجزا برای فیلم برداری و بررسی آثار دانش آموزان بهره گیری شده است. همچنین سیستم صوتی به کار رفته با امکان ضبط خودکار صوت می باشد که از مدرنترین تجهیزات صدا برداری در این رهاورد فرهنگی جهت بهره برداری و قضاوت هر چه بهتر آثار استفاده شده است.

در ادامه داوود نیکدل رئیس اردوگاه پانزده خرداد قم نیز ضمن تشکر از عوامل استانی برگزاری مسابقات جهت اجرای مسابقات در این اردوگاه عملکرد مجموعه اردوگاه را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: کیفیت ساماندهی، ورود و خروج، اجرا و ایاب و ذهاب دانش آموزان به این اردگاه بسیار مطلوب بوده است.

وی افزود: اردوگاه ۱۵ خرداد با داشتن امکانات بسیار مطلوب رفاهی در تراز اردوگاه های کشوری قرار گرفته و روزانه ۶۰۰ دانش آموز را به صورت اسکان موقت یا شب خواب پوشش می دهد.

نیکدل ضمن معرفی امکانات اردوگاه تصریح کرد: دانش آموزان حین ورود به ارودگاه از بسته فرهنگی، برنامه های تربیتی، نماز جماعت، شهرک ترافیک و دیگر امکانات تدارک دیده شده استفاده می نمایند.

گفتنی است اردوگاه ملاصدرا در حاشیه جاده قدیم اصفهان روبروی بوستان الغدیر واقع شده است که پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی جهت برگزاری اردوهای دانش آموزی می باشد.