- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری سومین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم

سومین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم با حضور ۱۲۰نفر از نخبگان فعال شاهد و ایثارگر ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور و مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد .
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در این مراسم ضمن گرامی داشت میلاد حضرت ولیعصر (عج) گفت: نخبه امروز در جبهه علم و فناوری در نظام اسلامی مشغول جهاد است و نقش ارزنده ای در دفاع از ارزشها دارد.
آیت الله سعیدی افزود: امروز برای حفظ دستاوردهای شهدا باید به وصایای شهدا عمل کنیم و این وصایا و پیام شهدا را نشر دهیم.
وی اضافه کرد: نخبه شاهد و ایثارگر الگوی عمل به وصایای شهدا است و در معرفی راه شهدا و وصایای شهدادر جامعه برای حفظ ارزشها و دستاورد شهدا باید پیشرو باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در سومین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: هر کشوری با داشتن متخصصان دلسوز و وفادار پیشرفت می کندو این رسالت نخبه ایثار گر را دوچندان می سازد.
دکتر حسین خنیفر تاکید کرد: تخصص در کار،‌ مهارت و توانایی،‌ به روز بودن ،‌زبان دان بودن، کسب تجربه های بیشتر، ‌ایده پردازی و خلاقیت و داشتن جسارت از ویژگی های نخبه موفق است.
وی ادامه داد: نخبه ایثارگر رسالت سنگین تری را بر دوش دارد اینکه اجازه ندهد ارزشها کمرنگ شود و یکی از این ارزشها شهادت است، شهدا کسانی بودند که با بخشیدن جانشان امنیت را برای پیشرفت و آبادانی فراهم کردند.
وی اضافه کرد: اعتماد به ولایت و اعتماد به دولت ولایی وظیفه نخبه به ویژه نخبه ایثارگر و شاهد است که الگوی سایرین است.
وی که از نخبگان ایثارگر استان قم است،‌تاکید کرد: نباید بگذاریم ارزشهایی مثل شهادت کمرنگ شود این ارزش موجب حفظ استقلال و امنیت کشور است و نخبه در این بستر رشد می کند و به بالندگی می رسد .
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز ضمن تبریک ایام و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: نخبه بودن از یک سو و انتصاب به ایثارگران و شهدا از سویی مسوولیت نخبگان شاهد و ایثارگر را نسبت به سایرین دو چندان ساخته،‌ حرکت ایشان در مسیر خدمت به فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به جایگاه ارزنده ای که دارند حرکت ارزشمندی می باشد.
سردار سید جواد هاشمی افزود: اگر دیروز جبهه مقاومت ایستادگی نظامی در برابر دشمنان بود امروز جبهه فرهنگی و سنگر علم و دانش باید برای همان آرمانها و ارزشها تقویت شود و این بدست با کفایت نخبگان متعهد به ویژه نسل ایثار و شهادت مسیر خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی نخبگان شاهد وایثاگر استان قم ادامه داد: خدمت به ۴۳۳ نخبه شاهد و ایثارگر را در قم مفتخر هستیم از سال ۹۴ تاکنون نیز تعداد۷۶ نفر به جمعیت نخبگان شاهد و ایثارگر افزوده شده است.
سردار هاشمی افزود: ۱۲۵ نفر از نخبگان استان از مولفان ،‌ ۱۳۵ نفر صاحبان مقالات علمی،‌ ۶۰ نفر حافظان و قاریان قرآن کریم،‌ ۵۰ نفر از مدرسان حوزه و دانشگاه،‌ ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی ،‌ ۱۱ نفر از مخترعان و مکتشفان،‌ ۳۵ نفر از ورزشکاران و ۷۰ نفر نیز فارغ التحصیلان برگزیده و برگزیدگان کنکوری و پایانامه های برتر هستند.
در پایان این مراسم از چهار نفر از نخبگان برگزیده هادی نادری فرزند جانباز با کسب ۴۰ عنوان برتر در جشنواره های ملی و بین المللی و ساخت۵۰ اثر نمایشی داستانی و استاد حوزه و دانشگاه،‌ حجت الاسلام کریم خان محمدی فرزند شهید عضو هیات علمی دانشگاه،‌ تالیف کتب دانشگاهی و ۵۰ مقاله علمی، حجت الاسلام حسین عندلیب فرزند آزاده و دارای ۳۰ مقاله و کتاب، کرسی های علمی،‌ دریافت دبیر علمی همایش نماز از سوی بنیاد کل کشور و سردبیر مجلات علمی و امیر نجات نیا فرزند جانباز و دارای مدالهای بین المللی و ملی مسابقات ورزشی در سال گذشته تقدیر صورت گرفت.