- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری دوره بینش ولایی با محوریت اندیشه اسلامی۱۱ دی ماه درقم

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکر رهبری گفت: دوره بینش ولایی با محوریت اندیشه اسلامی از ۱۱ دی ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت الاسلام اسماعیل فخریان ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به گذشت بیش از یکسال از اجرای طرح سراسری تبیین منظومه فکر رهبری در سراسر کشور، اظهار داشت: اجرای این طرح به صورت رسمی از تابستان سال ۱۳۹۶ کلید خورد و کار خود را در ۳۱ استان و شهرستان کشور آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هدف اجرای این طرح سراسری تبیین افکار رهبری به صورت منظومه‌ای است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با اجرای این طرح تاریخ انقلاب را از زبان کسانی مانند بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای مردم تبیین و راهی که در آن به صورت صحیح حرکت کردند را برای ایشان ترسیم کنیم.

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکر رهبری ادامه داد: این طرح برای نخستین بار به منظور دست یابی به اهداف و منظومه فکر رهبری در طول ۳۰ سال ولایت ایشان در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح شبیه سیر مطالعاتی است که شهید مطهری(ره) در زمان حیات شریفشان دنبال می‌کردند، گفت: ۳۰ سال از به ولایت رسیدن آیت الله خامنه‌ای می‌گذرد و در طول این مدت ایشان نکات مختلفی را در فرمایشاتشان بیان کردند که این مجموعه به جمع آوری نکات مهم فرمایشات رهبری اهتمام دارد.

حجت الاسلام فخریان با اشاره به اینکه اجرای این طرح در سه سطح انجام می‌شود، گفت: مخاطبان این طرح عموم مردم هستند و در مرحله مقدماتی کسانی که دارای سن ۱۷ سال به بالا دارند و موفق به اخذ دیپلم شده‌اند مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در کنار سیر مطالعاتی منظومه فکر رهبری برای گروه سنی نوجوانان نیز تمهیداتی اندیشیده شده و مخاطب قرار می‌گیرند، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در استان‌های تهران، کردستان، گیلان، قم و همدان از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکر رهبری تأکید کرد: برای برگزاری دوره آموزشی ۴۰ سرفصل ذیل اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب برای ارائه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام فخریان مهم‌ترین سرفصلی را که برای آموزش در نظر گرفته شده است را «نقش ولی فقیه در تمدن سازی در عصر غیبت» ذکر کرد و گفت: این دیدگاه نو و تازه‌ای است که تا کنون از این نگاه به مبحث ولی فقیه توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه دوم دی‌ماه سال جاری دوره بینش ولایی در تهران افتتاح شد، گفت: در این راستا کتابی با عنوان «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» که برگرفته از ۲۸ سخنرانی رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۵۳ شمسی است رونمایی شد.

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکر رهبری از آغاز برگزاری دوره بینش ولایی در قم خبر داد و بیان کرد: این دوره آموزشی از ۱۱ دی‌ماه به مدت ۹ جلسه در بلوار جمهوری -اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار ارائه مدیریت در سر مطالعاتی منظومه فکر رهبری به تولید محتوا در اندیشه‌های رهبری نیز اهتمام داریم که در این راستا تولید و نشر دو کتاب با موضوع رهبری به پایان رسید.

حجت الاسلام فخریان عناوین کتب منتشره را «تشکیلات و بایدها و نبایدها از دیدگاه رهبری» و «ولایت فقیه در اندیشه آیت الله خامنه‌ای» ذکر کرد و گفت: سخنرانی‌های رهبری از دهه ۴۰ تا کنون جمع آوری شده و در این کتب مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکر رهبری تأکید کرد: در تمام استان‌هایی که طرح منظومه فکری مقام معظم رهبری فعال بوده مجموعه به صورت تمام مردمی و بر مبنای آتش به اختیار درصدد تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری است، برای تدوین سیر مطالعاتی ۲۴ کتاب در نظر گرفته شده که تاکنون تدوین و ساماندهی کامل ۹ کتاب به پایان رسیده است.