- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر و بخش کهک

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر و بخش کهک با موضوع برنامه ریزی برنامه های هفته حجاب و عفاف در سال ٩٧و گرامیداشت دهه کرامت و امامت ،ولایت در دفتر امام جمعه کهک با حضور مسئولین ادارات و اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت الاسلام میرمومنی در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش کهک با اشاره به نزدیک شدن دهه کرامت و ولادت حضرت مصومه (س) و سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع)  تاکید کرد: آنچه مهم است باید  از  موضوع کرامت به عنوان اصل اعتقادی که از فرهنگ رضوی نسل به نسل به ارث رسیده است باید محافظت بکنیم و این کار لازمه اتحاد ملی می باشد.

وی با بیان اینکه شعار فضیلت و کرامت از مرزهای انقلابی اسلامی به دنیا صادر شده است و با توجه به اینکه قبل از انقلاب شرایط برای ترویج فرهنگ اهل بیت فراهم  نبود و امروزه با استقرار حکومت اسلامی که  در سایه زحمات امام خمینی (ره) وولایت فقیه مطلقه و خون پاک شهدا   مهیا شده است می بایست گامهای جدی تر در این راستا از طرف مسئولین برداشته شود.

امام جمعه کهک در خصوص جشنواره کریمه اهل بیت که در دهه ولایت و امامت برگراز می شود افزود : برگزاری این جشنواره بسیار ارزشمند است اما باید در نحوه برگزاری جشن باید دقت های لازم را نمود تا الگویی  از یک جشن سالم اسلامی برای همگان عیان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهک ضمن اشاره  براینکه رعایت حجاب و عفاف  وظیفه همه مسئولین شهرستان می باشد ،تاکید کرد رعایت حجاب و اخلاقیات را ابتدا باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم در جامعه برمردم تاثیر گذار باشیم.

حجت الاسلام میر مومنی با تاکید بر زنده نگهداشتن فرهنگ رضوی در جامعه بیان کرد: برنامه ریزی های دقیق برای  هفته حجاب و عفاف، دهه ولایت و امامت و کرامت و همچنین برنامه های عید غدیررا باید از همین امروز شروع کنیم ،چون که رمز اتحاد جامعه اسلامی و انسجام اسلامی در پاسداشت عید غدیر نهفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهک افزود  :  برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر و آشنا کردن نسل جوان  سیره اهل بیت ،باید از کلاسهای اوقات فراغت  در تابستان  و پایگاههای مقاومت و کانونهای مساجد بهره های لازم  را برد.وی خاطر نشان کرد : هیچ مخالفتی با برگزاری مراسم و همایش درزمینه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و… نداریم، اما باید نیازهای بخش و الویت های آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه جلسه اعضای حاضر با توجه دستور جلسه برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دادند.