- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه کهک

اولین جلسه شورای آموزش پرورش سال جاری با حضور مسئولین ادارات و نهادهای بخش کهک در سالن اجتماعات بخشداری کهک برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کهک در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پروش در این بخش به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد.

«کمبود فضاهای آموزشی مهمترین چالش آموزش و پرورش در شهر کهک است.»
مهجوری یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در منطقه کهک را کمبود فضاهای آموزشی در شهر کهک عنوان کرد و اظهار داشت: در شهر کهک به ۷ واحد آموزشی نیاز داریم تا بعضی از مدارس از حالت دو شیفته بودن بیرون بیایند.
«بهسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده منطقه کهک یک ضرورت است.»
رئیس اداره آموزش و پروش در ادامه این جلسه به بهسازی و مقاوم سازی مدارس بخش کهک اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی جذب دانش آموز در هنرستان ،کمبود فضای آموزشی ابتدایی و کمبود مرکز مشاوره که در این بخش احساس می شود ، بهسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده می تواند گامی موثر جهت استفاد ه مناسب از این فضاها باشد.
مهجوری ضمن اشاره به هفته معلم خاطر نشان کرد: معلمان این بخش در حد توان خود جهت رشد و تربیت نیروی ماهر و کارآمد تلاش نمودند به طوری که شاهد درخشش دانش آموزان این بخش در مسابقات علمی،قرائتی،تربیتی و ورزشی و همچنین پرورش نخبگان از این منطقه هستیم.
«بخش کهک بالاترین درصد باسوادی در بخش های استان قم را دارد.»
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه این جلسه اظهار داشت: بخش کهک بالاترین درصد باسوادی در بخش های استان قم را دارد.
حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا درصد بی سوادی کاهش پیدا کند، اظهار داشت:۴ هزار نفر در گروه سنی ۶ تا ۹ سال در سطح استان قم به مدرسه نرفته،و ۱۷۵ هزار نفر کم سواد هستند.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از دانش آموز برگزیده در مسابقات قرآن عترت و نماز از مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای بخش کهک که در امر سواد آموزی مشارکت و همکاری کردند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد .