برگزاری جشن باشکوه گرامی داشت مقام وکیل در قم

به همت کانون وکلای دادگستری قم ،جشن باشکوه گرامی داشت مقام وکیل در قم فردا عصر در سالن همایش های شهرداری قم ، برگزارمی شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،ابراهیم جلالیان شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به استقلال کانون های وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: استقلال کانون وکلا مهم […]

به همت کانون وکلای دادگستری قم ،جشن باشکوه گرامی داشت مقام وکیل در قم فردا عصر در سالن همایش های شهرداری قم ، برگزارمی شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،ابراهیم جلالیان شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به استقلال کانون های وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: استقلال کانون وکلا مهم ترین مسئله ای است که در امر دفاع از دعاوی دادگستری اهمیت دارد و مرتبط با تحقق حقوق شهروندی و آزادی اساسی شهروندان است.
وی با بیان اینکه خط قرمز کانون وکلا استقلال آن ها است، افزود: قوه قضاییه که امر قضاوت را انجام می دهد و کانون وکلا که امر دفاع را انجام می دهند، باید مستقل از هم باشند که امسال شصت و پنجمین سالگرد استقلال کانون وکلا را جشن می گیریم.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قم، اظهار داشت: به این منظور مراسم جشن استقلال كانون وكلای دادگستری و بزرگداشت روز وکیل مدافع همراه با مراسم تحلیف۲۴ نفر از کار آموزانی که در آزمون اختبار دی ماه امسال پذیرفته شده اند، با حضور وكلا دادگستری و مسئولين استانی و كشوری و با سخنرانی دکتر پورمختار، عضو محترم كميسيون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامي، روز دوشنبه مورخ ۷ اسفند ماه ساعت ۱۶:۳۰ در مركز همايش های بين المللی شهرداری قم برگزار می گردد.
وی گفت: در تمام ایام هفته در کانون وکلای دادگستری بخش مشاوره حقوقی وجود دارد که در آن وکلا به صورت رایگان به همشهریان و کسانی که استطاعت مالی ندارند، خدمات حقوقی ارائه می دهند.
جلالیان خبر داد: با دادگاه خانواده، دادگاه اطفال، سازمان زندان ها و سازمان بهزیستی توافق نامه هایی داشتیم که آنان هر شخصی را معرفی کنند که نیاز به خدمات قضایی داشته باشد، وکیل مجانی در اختیار آن ها قرار می دهیم.
ابراهیم دلشاد، عضو هیات مدیره کانون وکلا نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ وکیل پایه یک و کارآموز عضو کانون وکلای دادگستری قم هستند، عنوان کرد: استقلال کانون به معنای خود مختار بودن نیست.
وی ادامه داد: در تقویم های رسمی جای “روز وکیل” این مدافعان حقوق مردم خالی است و انتظار ما از رئیس جمهور محترم که خود وکیل می باشد این است که این روز را وارد تقویم رسمی کشور کند.
محسن زاهد نیا دیگر عضو هیات مدیره کانون وکلا نیز تصریح کرد: این روز برای وکلا بسیار روز مهمی است که هر ساله آن را جشن می گیرند.
وی افزود: پیگیر هستیم تا خیابانی به نام وکیل در قم نام گذاری شود.
وی ابراز کرد: در سال های اخیر با مؤسسات حقوقی ای رو به رو هستیم که در قالب شرکت های تجاری به کار حقوقی می پردازند که این خلاف قانون است.
عضو هیئت رئیسه کانون وکلا گفت: این مؤسسات به وکالت به صورت تجاری نگاه می کنند و مؤسساتی که اعضای آن وکیل نباشند، مورد تأیید کانون وکلای دادگستری نیستند و لذا مراجعه کنندگان به این مؤسسات باید تحقیق کنند تا مطمئن شوند آن ها مجوز لازم از کانون وکلای داگستری را دارند یا خیر.