- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری  تور بازدید از مراکز بهزیستی ویژه خبرنگاران

به همت سازمان بهزیستی استان قم ، تور بازدید از مراکز بهزیستی ویژه خبرنگاران  استان قم برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،  به مناسبت هفته  بهزیستی ،سازمان بهزیستی استان قم صبح امروز ، تور بازدید از مراکز بهزیستی ویژه خبرنگاران  استان قم برگزارکرد.

در این تور معنوی،خبرنگاران از نزدیک بافعالیت های دومرکز خدماتی زیر نظر بهزیستی مرکز رضوی ومرکزشیرخوارگاه صدف آشنا شدند وباکودکان عزیز ودوست داشتنی لحظات شیرین وشادی را گذراندند.

در بازدید از مرکزرضوی ، احمد نائینی زاده ،مدیر داخلی این مرکز با اشاره به اینکه نیمی از هزینه های این مرکز توسط خیرها تامین می شود اظهار داشت:باتوجه به اینکه ما زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کنیم،بخش دیگر هزینه های ما توسط سازمان بهزیستی وموسسه خیریه حضرت ابوالفضل تامین می شود.

وی گفت:هم اکنون ۶۰کودک در طبقه همکف و۵۰خانم سالمند در طبقه زیر زمین این مرکز درحال نگهداری هستند که ۱۸نفر از این سالمندان به علت کهولت سن وفراموشکاری،مجهول الهویه هستند.

وی افزود:۲۸نفر درحال کار وارائه خدمات در این مرکز به صورت چند شیفته هستند وماسعی کردیم که در تامین هزینه های خود از فشار به اقوام این سالمندان اجتناب کنیم تا در حد وسع خود در تامین هزینه های نگهداری اقوام خود کمک کنند.

بازدید دوم از مرکز شیرخوارگاه صدف بود که جای بسی دیدنی وشیرینی بود باکودکان زیر یکماهه تا ۳ساله که حاضران از دیدن آنها به وجد آمدند.

مسئول این مرکز نیز می گوید:ماتنها مرکز دولتی در این زمینه هستیم که کودکان بد سرپرست با دستور قضایی به این مرکز ارجاع وبا دستور قضایی نیز از این مرکز خارج میشوند وتقریبا بین ۳۰الی ۴۰کودک را ظرفیت پذیرش داریم.

در بازدید از این مرکز،خبرنگاران با دیدن لبخند شیرین این کودکان معصوم ودوست داشتنی ،جان  وانرژی تازه گرفتند ودقایقی نیز به بازی وشادی با این کودکان پرداختند.

در پایان جادارد که از سازمان بهزیستی استان قم وبویژه دست اندرکاران روابط عمومی آن بابت ترتیب این تور،تقدیر وتشکر نماییم.