- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری اولین همایش نقش خانواده درکاهش آسیب های ناشی ازشب کاری

نخستین همایش تخصصی نقش خانواده در کاهش آسیب های ناشی از شب کاری و ارائه راهکارهای پیشگیری از آن در شهرداری قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن میرهادی مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با اعلام این خبر گفت:  برای نخستین بار ، ” همایش تخصصی نقش خانواده در کاهش آسیب های ناشی از شب کاری در روز چهارشنبه” ۲۸آذر ماه ۹۷ با حضور اساتید و نخبگان در حوزه خانواده ، روانشناختی و طب کار ، به همت حوزه خدمات شهری شهرداری قم برگزار می شود.
وی افزود: این همایش با همکاری کمیته HSEمناطق هشت گانه و با استناد به پژوهش های بین المللی حوزه طب کار و حوزه روانشناختی در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار می گردد.
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه نوبت کاری و شب کاری یکی از عوامل استرس زای شغلی جهان به شمار می آید ،اظهار کرد: این مقوله بخش رو به تزایدی از جمعیت مشغول بکار را در سطح جهان تحت تاثیر قرار داده است و می تواند بر بهره وری سازمان و کیفیت زندگی کاری انسانها تاثیر بگذارد.
میرهادی با اشاره به اینکه شب کاری می تواند تاثیر بر تندرستی جسمانی و روانی، و زندگی خانوادگی و اجتماعی این افراد به جای گذارد،افزود:برای نخستین بار است که همایشی تخصصی در این سطح در زمینه آسیب های ناشی از شب کاری و ارائه راهکارها برگزار می شود و خوشبختانه اساتید و صاحب نظران حضور فعال دارند.
وی نقش خانواده در کاهش آسیب های ناشی از شب کاری،راهکارهای پیشگیری از اختلالات روانشناختی ناشی از شب کاری،راهکارهای پیشگیری از مشکلات جسمی ناشی از شب کاری  را از موضوعات محوری این همایش برشمرد.
شایان ذکر است:این همایش در ساعت ۱۳:۳۰روز چهارشنبه مورخ۲۸آذرماه در سال همایش های بین المللی شهرداری قم با حضور کارکنان شب کار خدمات شهری و خانواده ایشان برگزار می شود.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و بین الملل شهرداری قم