- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری آیین بزرگداشت انقلاب اسلامی در ۴۰ نقطه جهان

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: آیین های متعددی در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در داخل کشور و در ۴۰ نقطه دنیا توسط جامعه المصطفی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت الاسلام  علی عباسی روز یکشنبه در آیین رونمایی از ۳۵ اثر تولید شده در پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) درسالجاری درموضوع انقلاب اسلامی،امام خمینی و مقام معظم رهبری، با اشاره به ویژگی ‌های انقلاب اسلامی افزود: این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان اسلام است و پیامدهای آن برای تمام دنیا تعیین کننده می باشد.
وی گفت: انقلاب اسلامی در برابر تمام طوفان‌ های حوادث ایستاده و در برابر هجوم ‌ها سر خم نکرده است و از ابتدای پیروزی انقلاب ، دشمنان به دنبال نابودی آن بودند، اما نتوانستند به خواسته خود دست یابند و هرگز نیز نمی توانند.
وی بر ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی ایران به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: گفتمان انقلاب اسلامی ، برای استکبار و دشمنان نظام جمهوری اسلامی قابل تحمل نیست.
عباسی با اشاره به اینکه درحال حاضر تهاجم رسانه ای دشمن به اوج خود رسیده است، به جنگ سخت دشمنان علیه انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: دشمن در سالهای آغازین انقلاب، جنگ سخت را به کشورمان تحمیل کرد و در آن دوران ۱۷ هزار تَن از مردم ایران توسط تروریست ‌ها به شهادت رسیدند و یکی از بزرگ ترین قربانیان تروریسم در دنیا، جمهوری اسلامی است.
وی افزود: دشمن در سالهای اخیر با ایجاد جریان ‌های تکفیری مانند داعش تلاش کرد که نفرت همه انسان‌ ها را از دین و حاکمیت دینی برانگیزد و یک جنگ دائمی مذهبی در منطقه به وجود آورد، ولی این فتنه نیز با قدرت انقلاب اسلامی درهم شکست.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ، دستاوردهای بزرگی داشته که باید به موج عظیمی که انقلاب در دنیا به وجود آورده است، پرداخته شود.
عباسی، جامعه المصطفی العالمیه را آینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل برشمرد و بیان کرد: این نهاد آموزشی و حوزوی برخاسته از متن انقلاب است.
وی با بیان این که ۲۷۰ گرایش علمی در متن حوزه و ۴۰۰ رشته در جامعه المصطفی العالمیه وجود دارد، گفت: پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) مهم ترین مرکز پژوهشی این نهاد است و بخشی از این تولیدات، ناظر به خود انقلاب اسلامی بوده است.
وی گفت: پدیده انقلاب اسلامی به عنوان یک موضوع باید مورد توجه بیشتر ما قرار گیرد، یکی از آثار مورد نظر برای رونمایی، اهدافی شناسایی شده ‌ای است که در این نهاد علمی در رابطه با انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
عباسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه تصریح کرد: در چهار دهه اخیر توسط حوزه علمیه ۱۵۰ هزار عنوان کتاب تولید شده است و در حال حاضر ۱۷۰ نشریه علمی، پژوهشی و ترویجی در حوزه علمیه منتشر می شود.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب ، کشورمان در زمینه تولید علم در جهان به حساب نمی ‌آمد، ولی در حال حاضر کشور ، رتبه ۱۶ تولید دانش را در دنیا را دارد و بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می ‌کنند که بیش از ۶۰ درصد از این دانشجویان از بانوان هستند.

همچنین حجت‌الاسلام  محسن قنبری ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار پژوهشکده بین المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف جامعه المصطفی اظهار کرد: این نهاد به دنبال گفتمان سازی اسلام ناب در جهان است و از شیوه‌های مختلفی همچون آموزش‌های بلندمدت، فرصت مطالعاتی و گفت‌وگوهای میان فرهنگی در این راستا استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی در حوزه‌هایی همچون فقه و اصول، علوم انسانی اسلامی و قرآن و حدیث فعالیت‌های آموزشی دارد.

معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه ‌المصطفی افزود: تبدیل زبان فارسی به زبان علمی جهان از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، در جامعه المصطفی در این راستا حداقل به ۳۰۰ هزار نفر غیرایرانی، زبان فارسی آموزش داده شده، کمتر نهادی در کشور چنین توفیقی در زمینه ترویج زبان فارسی به دست آورده است.

قنبری تبدیل شدن به مرجعیت علمی در دنیا را از اهداف جامعه المصطفی دانست و تصریح کرد: این نهاد این هدف را در سراسر جهان دنبال می‌کند، جامعه المصطفی در این راستا در پنج اتحادیه دانشگاهی در جهان از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه عضویت دارد.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی در ۴۰ نقطه از جهان مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند، همچنین مجتمع آموزش عالی علوم انسانی یک کنفرانس علمی را در خصوص انقلاب اسلامی برگزار خواهد کرد و این مرکز فراخوان دریافت مقاله در این خصوص را به ۶ زبان داده است.

معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه ‌المصطفی خاطرنشان کرد: درس‌هایی در خصوص مباحث انقلاب اسلامی و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در سرفصل‌های آموزشی برای طلاب جامعه المصطفی گنجانده شده است، همچنین به دنبال طراحی رشته‌هایی در خصوص انقلاب اسلامی در جامعه المصطفی هستیم.