- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری آزمون ده هزار نفری حافظان قرآن کریم اوقاف دردانشگاه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: ده هزار و ۱۹۰ نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند و به رقابت با یکدیگر می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم حجت الاسلام عباس اسکندری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: اگر بخواهیم شاخص مهمی را برای جامعه متعالی در نظر بگیریم یکی از موارد مهم رسانه و بهره گیری مناسب از ظرفیت رسانه ها است.وی ادامه داد: رسانه بهترین ابزار برای نشر معارف دینی است و اداره کل اوقاف قم به بهترین نحو از این مهم بهره خواهد برد.

اسکندری طرح تربیت حافظان قرآن کریم و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: اداره کل ارشاد و اوقاف مسئولیت برگزاری این آزمون را در استان بر عهده دارند و تمامی تلاش ها و برنامه ریزی ها بر روی این مهم است که این مسابقات به خوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: قرآن کتاب انقلاب اسلامی است و به عنوان بزرگ ترین هدیه خداوند باید مورد نشر و تبیین قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: فعالیت های مختلفی در زمینه قرآن در سراسر کشور صورت می گیرد که باید نشر و گسترش داده شود.

وی برنامه های قرآن را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در طول چهل سال قدم های خوبی برداشته شده است اما با نقطه های اوج فاصله ای زیادی داریم و باید قدم های مناسبی در این زمینه برداشته شود.

اسکندری با بیان این که مردم قم توجه ویژه ای به قرآن دارند، بیان داشت: در زمینه ای آزمون های قرآنی قم همواره دارای رتبه های برتر بوده و از نظر موسسات قرآنی نیز رتبه دوم را در کشور داریم.

وی افزود: با این حال نباید به همین میزان اکتفا کنیم و باید تلاش بیشتری در سال های آتی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم به نحوه ثبت نام ها اشاره کرد و گفت: ثبت نام ها از طریق سامانه ها صورت گرفته و آزمون روز پنج شنبه ۹ اسفندماه برای اولین بار در دانشگاه قم برگزار می شود.

وی ادامه داد: در رشته حفظ کل ۴۵۲ نفر، در حفظ سه جزء، ۵۰۹ نفر، در حفظ ده جزء، ۶۹۳، در حفظ ۲۰ جزء اول نیز ۳۳۲ نفر، در حفظ جزء اول ۵۸۲ نفر و در حفظ جزء ۳۰ نیز ۷۶۳ نفر ثبت نام کرده‌اند همچنین در رشته ترجمه و مفاهیم ۳۴۳ نفر، در معارف نهج‌البلاغه ۵۵۲ نفر و در تفسیر قرآن، ۶۷۵ نفر ثبت نام داشتند.
وی با بیان اینکه ده هزار و ۱۹۰ نفر در آزمون امسال شرکت کرده‌اند که نسبت به سال قبل از رشد خوبی برخوردار است، تصریح کرد: شش هزار و ۸۱۷ نفر از این مجموع را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

اسکندری در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری همایش عالم وقف در قم اشاره کرد و بیان داشت: همایش بزرگداشت عالم واقف نیز روز پنج شنبه برگزار می شود که در راستای ترویج فرهنگ وقف از آیت الله ملاصادق قمی در مدرسه دارالشفا تجلیل خواهد شد.