- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برطرف شدن موانع ساخت اولین فرودگاه استان قم

استاندار قم از برطرف شدن مشکلات فرودگاه قم خبر داد و گفت: ادامه ساخت فرودگاه باید به سرمایه‌گذار شایسته‌ای واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از تسنیم، سید مهدی صادقی  ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد به ارائه گزارشی از اقدامات ارگان‌های دولتی در ایام تعطیلات پرداخت و اظهار داشت: ستاد تسهیلات استان، کار خود را از دو ماه پیش از سال جدید شروع کرده و در قالب ۱۳ کارگروه و با اولویت فعالیت‌های درمانی و خدماتی در ایام نوروز خدمات ارائه داده است.

وی با ابراز خرسندی از افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مسافران افزود: درمجموع شاهد افزایش ۸ درصدی ورود مسافران در سال جاری به استان قم بوده‌ایم که  عددی برابر ۱۲٫۸ میلیون مسافر در مدت ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ثبت‌شده است.

استاندار قم از عبور بیش از ۳ میلیون خودرو از محورهای اصلی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه امنیت مسیرهای استحفاظی قم به‌خوبی تأمین‌شده و در تصادفات اعلام‌شده اورژانس هوایی توانست با انتقال ۵۵ مصدوم با وضعیت وخیم تلفات جاده‌ای امسال را بسیار کاهش دهد.

وی به با توجه به شعار سال و دغدغه مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: خوشبختانه ۸ هزار شغل رسمی در سامانه ثبت‌شده است و ۱۳۶ طرح با برخورداری از تسهیلات مالی توانسته‌اند وارد چرخه تولیدشده و به اشتغال‌زایی در استان کمک کنند.

صادقی با ابراز امیدواری از حمایت علما از کالای ایرانی عنوان کرد: باید برای ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی همه ارگان‌ها و به‌ویژه روحانیت وارد میدان شده  تا بتوانیم اقبال عمومی نسبت به استفاده از کالای خارجی را کاهش دهیم.

وی به جایگزینی مترو به‌جای منوریل اشاره کرد و افزود: مسیر مترو پردیسان به سمت مرکز شهر در دست‌ساخت بوده و حفاری آن طی ماه‌های آینده شروع‌شده و جایگزین منوریل می‌شود و مسیر قطار سیرالسیر تهران – قم – اصفهان در مسیر حاشیه شهر نیز به‌طور زیرزمینی در کنار مترو قرارگرفته و ایستگاه مشترک با مترو خواهد داشت.

صادقی علت توقف مونوریل را عدم کارآمدی پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه بار مالی زیادی را به استان وارد کرده و کارآمدی مناسبی نیز نداشته است و هم‌اکنون مترو جایگزین آن شده تا تصمیم نهایی درباره آن گرفته شود.

استاندار قم از تأمین بودجه  رینگ ۱۱۰ کیلومتری پیرامون شهر خبر داد و خاطرنشان کرد:  این مسیر از ۱۵ کیلومتری شهر قم آغازشده و هزینه آن در ردیف بودجه امسال قرارگرفته است و همچنین موانع موجود در ادامه کار فرودگاه نیز برطرف شده و باید به سرمایه‌گذار  شایسته‌ای واگذار شود.

وی بیمارستان هزار تختخوابی را نیز در شرایط خوبی دانست و ابراز کرد: کمبود آب و خشک‌سالی از دیگر مشکلات استان قم در ۱۵ سال آینده خواهد بود و باید با تغییر الگوی کشت  تقاضای مصرف در استان مدیریت‌شده تا مشکلی برای استان در حوزه آب پیش نیاید.