- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برداشت ميوه برجام در شهرك هاي صنعتي قم

امروز در شهرك صنعتي محمودآباد قم واحد توليدي به بهره برداري رسيد كه پيش از اين بدليل تحريم هاي ظالمانه غرب بر ضد ايران امكان ورود قطعات و مواد اوليه آن وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم، امير طيبي نژاد در حاشيه افتتاح شركت مبدل خودروي پاك در شهرك صنعتي محمودآباد با حضور معاون امورصنايع وزيرصنعت، معدن و تجارت و استاندار قم، با اعلام اين خبر اظهارداشت: با افتتاح اين واحد صنعتي كشور سالانه از خروج حداقل ۴ ميليون يورو ارز به خارج جلوگيري و در اين بخش صرفه جويي مناسبي عايد اقتصاد ملي خواهد شد.

وي با بيان اينكه پيش از اين بدليل تحريم هاي ناجوانمردانه غرب بر ضد كشورمان دستگاه هاي مورد نياز و مواد اوليه اين محصول راهی برای ورود به چرخه اقتصاد کشور نداشت، افزود: خوشبختانه بعد از برجام با ايجاد فضاي مناسب و در كمترين زمان ممكن شاهد بهره برداري خط توليد كاتاليست يورو ۴ تا ۷ براي خودروهاي ساخت داخل هستيم.

طيبي نژاد با اشاره به اينكه اين واحد توليدي تنها واحد توليد كننده اين قطعات در خاورميانه و از معدود تولید کنندگان این محصول در جهان است، بيان داشت: دانش و توان ساخت اين محصول تنها در اختيار برخي كشورهاي اروپايي و آمريكايي است و خوشبختانه كشور ما نيز توانست به توليد اين قطعات مورد نیاز صنعت خودرو دست پیدا کند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم ايجاد اشتغال مناسب را يكي ديگر از ويژگي هاي اين واحد صنعتي ارزيابي و تصريح كرد: در اين واحد صنعتي بالغ بر ۲۶۵ ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت گرفته است كه به صورت مستقيم براي ۲۷ نفر اشتغال پايدار ايجاد مي كند.

طيبي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود ببه ويژگي هاي شهرك هاي صنعتي استان قم اشاره و خاطرنشان ساخت: با توجه به مزيت ها و پتانسيل هاي ممتاز شهرك هاي صنعتي قم شاهد حضور واحدهاي توليدي به نام كشور، قطعه سازي و بخصوص قطعه سازي خودرو در اين شهرك صنعتي هستيم.

گفتني است همزمان با افتتاح اين واحد صنعتي واحد توليدي شيمي اكسير بوستان توليد كننده سولفات پتاسيم نيز با حضور مسوولان استاني و كشوري در اين شهرك صنعتي به بهره برداري رسيد.