- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برخورد قضائی با شایعه سازان در خصوص ویروس کرونا

رئیس پلیس فتا استان قم ارسال اخبار جعلی و دروغین در بستر فضای مجازی را یکی از مهمترین جرایم فضای مجازی دانست و از هموطنان خواست، با هوشیاری کامل، برای دریافت اخبار و اطلاعات صحیح به اخبار واصله از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که کاربران در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند پیگیری اخبار و وقایع خصوصا در مورد ویروس کرونا بوده که در این بستر منتشر شده است در حالی که این اخبار ممکن است توسط برخی از افراد سودجو به صورت جعلی منتشر شود و بسیاری از کاربران به راحتی این اخبار را باور کرده و برای دیگران نیز ارسال می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارسال اخبار جعلی و دروغین در بستر فضای مجازی یکی از مهمترین جرایم فضای مجازی استان است از این رو این موضوع حائز اهمیت بوده و باید در این خصوص کاربران ضمن هوشیاری کامل، هر خبری که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود را باور نکنند.
سرهنگ موالی در خصوص مواجهه با اخبار منتشر شده ویروس کرونا در فضای مجازی به کاربران توصیه کرد: کاربران اخبار مرتبط را از کانال‌ها، گروه‌ها و سایت‌های بی‌نام و نشان و یا جعلی پیگیری نکنند، چون این کانال‌ها و سایت‌ها اخبار مدنظر خود را منتشر کرده و هدف آنان کتمان اخبار اصلی است از این رو برای دریافت اخبار و اطلاعات صحیح به اخبار واصله از رسانه ملی (صداو سیما) و خبرگزاری‌های رسمی مراجعه نمایند.
رئیس پلیس فتا استان قم افزود : افرادی که اقدام به پخش مطالب کذب و دروغین در سطح جامعه و فضای مجازی می‌نمایند باید آگاه باشند که قانون‌گذار این حق را برای مراجع ذی‌صلاح محفوظ می‌داند که طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آن‌ها برخورد نموده و آن‌ها را به مجازات کیفرشان برسانند.
////////////////////////////////////////////
توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان هنگام بارندگی
سرپرست پلیس راهور استان قم توصیه هایی را به رانندگان هنگام بارندگی ارائه کرد.
سرهنگ “غلامرضا صدفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:با توجه به بارش باران در شهر قم و لغزنده بودن معابر لازم است، رانندگان وسایل نقلیه با احتیاط بیشتری رانندگی و ۲ موضوع اصلی یکی رعایت سرعت مطمئنه و دیگری رعایت فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار دهند.
سرپرست پلیس راهور استان قم تصریح کرد: در این شرایط، رانندگان بایستی نسبت به شرایط عادی حداقل سرعت را در نظر بگیرند و ضمن رعایت فاصله طولی مناسب از گردش های بی مورد که موجب از دست رفتن کنترل دیگر رانندگان می شود پرهیز کنند.
سرهنگ صدفی گفت: به هرحال در این شرایط جوی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در جاده خشک باشد، توجه داشته باشید هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار می گیرد و اصطحکاک خودرو شما با جاده به صفر نزدیک می شود، در این حالت خودرو بر روی لایه ای از آب حرکت می کند.
سرپرست پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: باید مراعات حال عابرین پیاده را هم کرد، چاله های معابر شهر هنگام بارندگی پر از آب می شوند، شرط انصاف این هست که از چاله ها با احتیاط عبور کنید.
////////////////////////////

کشف ۲۶۷ کیلوگرم تریاک در قم
فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۲۶۷ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۶ قاچاقچی مواد مخدر در قم خبر داد.
سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یک قاچاقچی مواد افیونی قصد دارد با یک دستگاه پژو ۴۰۵ مقدار قابل توجهی مواد مخدر را از استان همجوار به قم منتقل کند، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: با استمرار اقدامات پلیسی مشخص شد، خودرو مذکور به قلعه دامداری در یکی از روستاهای استان منتقل شده است، بنابراین پس از هماهنگی با مقام قضائی استان، بلافاصله مأموران به محل موصوف اعزام و با ورود مأموران متهم و ۵ همدستش دستگیر شدند.
سردار آقاخانی اضافه کرد: سپس طی بازرسی از خودرو پژو ۲۶۷ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در قالب ۲۶ بسته کشف شد.
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.