برخورد قانونی پلیس فتا با منتشرکنندگان اخبار کذب کرونا

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با توجه به این که متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ های دروغین در فضای مجازی داغ شده است در همین راستا پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد این بیماری برخورد قانونی می کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی […]

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با توجه به این که متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ های دروغین در فضای مجازی داغ شده است در همین راستا پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد این بیماری برخورد قانونی می کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،با اشاره به بیماری جدید کرونا ویروس، اظهار داشت : طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا استان شاهد انتشار اخبار غیر واقعی و جعلی در مورد بیماری کرونا هستیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی خانواده ها و تشویش اذهان عمومی در استان شده است.

سرهنگ موالی به همشهریان توصیه کرد: به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند ، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند .

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص مشخص شده عده ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به انتشار این گونه اخبار با هدف سود جویی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با قیمت های گزاف در شبکه های اجتماعی و سایت های واسط فروشگاهی کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: با توجه به این که متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ های دروغین در فضای مجازی داغ شده است در همین راستا پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد این بیماری برخورد قانونی می کند.

سرهنگ موالی از هموطنان خواست تمامی نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری مرجع تامین کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی  WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات بر خط این پلیس بهره مند شوند.