برای پاسداشت مقام امامزادگان،هر رسانه قم به معرفی یک امامزاده بپردازد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم گفت :باتوجه به اینکه در دهه  کرامت،روز ملی تکریم وبزرگداشت امامزادگان نیز هست، برای پاسداشت مقام امامزادگان،هر رسانه قم به معرفی یک امامزاده بپردازد تا یک ادای دینی به مقام شامخ این بزرگواران کرده باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،،حجت‌الاسلام ‌ سید اسماعیل حسینی مقدم […]

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم گفت :باتوجه به اینکه در دهه  کرامت،روز ملی تکریم وبزرگداشت امامزادگان نیز هست، برای پاسداشت مقام امامزادگان،هر رسانه قم به معرفی یک امامزاده بپردازد تا یک ادای دینی به مقام شامخ این بزرگواران کرده باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،،حجت‌الاسلام ‌ سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری پیرامون دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، نیمه دهه کرامت و روز ملی بزرگداشت امامزادگان در سراسر کشور را مورد اهمیت دانسته و اظهار داشت: این روز برای تکریم امامزادگان عظیم الشان استان قم به‌عنوان روزی که توجه مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه بیشتر می‌شود، بسیار مهم است.

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای ۴۰ پروژه عمرانی بقاع متبرکه قم

وی با ارائه آمارهای موجود در زمینهٔ اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در سال جاری تاکنون با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال، ۴۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان کلید خورده و در حوزه اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده برای امامزادگان، زمینه جذب آن فراهم شده و علاوه بر آن کمک‌های خیرین و زائران نیز به‌عنوان منبع دیگر برای تأمین اعتبارات فعالیت‌ها مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تقویت و نوسازی هیئت‌امنا و جذب خادمین افتخاری برنامه دیگر سال جاری بوده که به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تقویت و نوسازی هیئت امنا و جذب خادمین افتخاری برای مدیریت امامزادگان را از برنامه‌های دیگر این مرکز دانست و افزود: این برنامه در سال جاری آغاز شده و در شش ماهه اول امسال موضوع مدیریت هیئت امنا و خادمین افتخاری تکمیل خواهد شد.

برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ۴۰ امامزاده استان

وی تصریح کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه امامزادگان برگزار خواهد شد و همایش بزرگداشت و معرفی امامزاده سید معصوم(ع) با حضور بیش از هزار نفر از نخبگان و اساتید و زائرین در جوار حرم آن حضرت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: همزمان با دهه کرامت جشن میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ۴۰ امامزاده استان برگزار خواهد شد و مراسم رسمی غبار روبی در ۱۴ امامزاده با حضور خانواده شهیدان، مسئولان و خادمین و زائران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دیدار با خانواده معظم شهیدان، عیادت بیماران و برگزاری مراسم برای کارکنان و استقبال از خادمین حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) از برخی برنامه‌های معاونت فرهنگی و مدیران اوقاف نواحی و هیئت امنای امامزادگان در ایام دهه کرامت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همایش ویژه تجلیل از حافظان قرآن کریم در مدرسه شبانه روزی امامزاده جواد(ع) و تجلیل از برندگان آزمون سراسری طرح حفظ قرآن با حضور آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

رسانه‌های استان هرکدام یک امامزاده را به مردم معرفی کنند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: مناسب است وسایل جمعی و رسانه‌های استان هرکدام بنا بر سهم خود یک امامزاده را به مردم معرفی کنند تا مردم استان قم به‌صورت فزاینده‌ای با زندگینامه و معارف امامزادگان مدفون در قم آشنا شوند.