- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بدافزارها می توانند اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کنند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بدافزارها می توانند دقیقاً روی اطلاعات شخصی کاربر دست بگذارند و با استفاده از یک تروجان کنترل سیستم را به دست بگیرند و تمامی آن ها را به سرقت ببرند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بدافزارها تقریباً همه جا هستند، اما رشد بیش از حد آنها دردسرهای زیادی هم به همراه دارد که فاش شدن اطلاعات ورودی کاربران یک از آن هاست.

وی افزود: اگر سیستم یک فرد به بدافزاری آلوده شود که حاوی کی لاگر است، دیگر امنیت معنای خود را از دست می دهد و تمام حساب های کاربری او در معرض خطر قرار می گیرند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: علاوه بر این بدافزارها می توانند دقیقاً روی اطلاعات شخصی کاربر دست بگذارند و با استفاده از یک تروجان کنترل سیستم را به دست بگیرند و تمامی آن ها را به سرقت ببرند، اما بر سر راه بدافزارها، همیشه یک سد بزرگ نیز وجود دارد که عبور از آن کار چندان ساده ای نیست.

سرهنگ موالی اضافه کرد: آنتی ویروس های قدرتمند، کاملاً می توانند این مسائل را حل کنند و تمامی بدافزارهای موجود روی سیستم را از بین ببرند بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده های سایبری، بهتر است پیش از وقوع هر مشکلی بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس قدرتمند و سبک نصب کنید.

///////////////////////

انهدام باند سارقان احشام در قم

فرمانده انتظامی استان  قم با اشاره به انهدام باند سارقان احشام در قم، گفت: در این رابطه ۶ نفر دستگیر شدند.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی وقوع سرقت ۲۵۰ رأس دام از یک دامداری در یکی از روستاهای قم، بلافاصله دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه با برنامه ريزي هاي انجام شده در روند تحقيقات تخصصي كارآگاهان و انجام اقدامات پلیسی، ۲ سارق احشام شناسايي و با هماهنگی قضائی طي عملياتی غافلگيرانه دستگير شدند.

وی افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی بودند اما سرانجام با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به سرقت ۲۵۰ راس گوسفند به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سردار آقاخانی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۴ تن از دیگر متهمان این پرونده، گفت: افراد مذکور در نهایت پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی استان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان با اشاره به این که نیروی انتظامی در جهت افزایش احساس امنیت در جامعه و احقاق حقوق شهروندان به صورت شبانه روزی در تلاش است، از مردم خواست هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون انواع جرایم را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.