باپیام آیت الله صافی گلپایگانی،چهارمین اجلاس نماز در قم برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: چهارمین اجلاس نماز در قم  با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت‌الله سعیدی و حجت‌الاسلام‌ قرائتی در مدرسه عالی امام خمینی قم واقع در میدان جهاد برگزار می شود . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمد خامه یار صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته […]

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: چهارمین اجلاس نماز در قم  با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت‌الله سعیدی و حجت‌الاسلام‌ قرائتی در مدرسه عالی امام خمینی قم واقع در میدان جهاد برگزار می شود .
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمد خامه یار صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: اجلاس نماز امسال با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت‌الله سعیدی و حجت‌الاسلام‌ قرائتی، چهارشنبه ۷ آذرماه در تالار قدس مدرسه امام خمینی در میدان جهاد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این اجلاس از خیرین مسجد ساز، دانش آموزان فعال در نمازهای جماعت و برخی از فعالین این عرصه تجلیل خواهد شد.
خامه یار بیان داشت: برگزاری اجلاس نماز به این دلیل است که بدانیم در کجا قرار داریم و دنبال راهکارهایی هستیم که از زبان بزرگان و عزیزانی که در این عرصه هستند، بشنویم و عملیاتی کنیم.
وی بابیان این‌که موضوع اجلاس شیوه‌های دعوت به نماز است، ابراز داشت: این اجلاس استانی است و تاکنون ۳ اجلاس برگزارشده است، برخی از سخنرانی‌های اجلاس‌های قبلی در این اجلاس پخش خواهد شد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: اجلاس نماز در دوره‌های قبلی خوب بوده است و ازلحاظ محتوا و کیفیت در سطح خوبی بوده است.

خامه یار افزود: تا پایان سال ۳ همایش دانش‌آموزی برگزار خواهیم کرد که نشان‌دهنده توجه ویژه ستاد اقامه نماز به آموزش‌وپرورش است.
وی بابیان این‌که قبل از برگزاری اجلاس بلوار نماز را در شکوهیه افتتاح کردیم، ادامه داد: در ۲ ماه گذشته نشست‌های معرفت آموزی نماز را برگزار کردیم و علاوه بر این از ابتدای سال ۱۰۰ نشست با حضور اساتید متخصص برگزارشده است.
خامه یار افزود: آموزش‌وپرورش با یک سری چالش‌ها روبه‌رو بوده اما بااین‌حال تمامی مدرسه‌های استان دارای نمازخانه می‌باشد.
وی ادامه داد: در مناطق مختلف شهری مکان‌هایی را برای ساخت و تعمیر مساجد برای خیرین مشخص کرده‌ایم و کار خوبی شکل‌گرفته است.
خامه یار ابراز داشت: روستاهایی را در قم شناسایی کردیم که فاقد مسجد هستند که تا چند ماه آینده مساجد این روستاها ساخته خواهد شد.
وی ضمن قدرانی از سپاه استان قم بیان داشت: قرارگاه سازندگی و پیشرفت سپاه تاکنون ۳۱ مسجد را بازسازی و تعمیر کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.
خامه یار ادامه داد: در دوراهی آشتیان برای ساخت نمازخانه ۲ هزار متر زمین گرفته‌ایم و از سوی دیگر برای ساخت مسجد در محور جعفریه اقدام کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: دراتوبان امیر کبیرکاشان نیز به دنبال ایجاد نمازخانه هستیم و این تنها نیست که ساخت مسجد داشته باشیم بلکه اقدامات دیگری را انجام داده‌ایم و همواره بازدیدهای کافی را داشته‌ایم.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: هر مجتمع خدمات بین‌راهی که ساخته می‌شود قبل از هر اقدامی نمازخانه آن مکان ساخته می‌شود.
وی بیان داشت: یک طرح دیگری که داریم این است که ائمه جمعه در مدارس حضور پیدا کنند که به همین منظور آیت‌الله حسینی بوشهری امروز دریکی از مدارس حضور خواهند داشت.
خامه یار افزود: علاوه بر این‌همه ائمه جمعه ماهیانه یک‌بار در مدارس حضور خواهند داشت که جای تقدیر و تشکر از این بزرگواران دارد.
وی به برنامه‌های این ستاد در حوزه نشر پرداخت و بیان داشت: مرکز تخصصی نماز حدود ۲۰۰ عنوان کتاب را چاپ کرده است که در نوع خود بی‌نظیر است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: طرح کلید بهشت را برای اساتید نهضت سوادآموزی برگزار کرده‌ایم و علاوه بر این برای مهدکودک‌ها، دانشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها هم برنامه‌های جامعی داریم.
وی به ادارات و سازمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با ۸۸ دستگاه تفاهم‌نامه نماز جماعت داریم و در پایان سال این دستگاه‌ها مورد ارزیابی می‌کنیم.
خامه یار در پایان تصریح کرد: طرح بیان را برای اساتید حوزه‌های علمیه خواهران داشتیم که با استقبال مواجه شد.