بانوی کار آفرین کهک نمونه ای از همت و اراده در راه اقتصاد مقاومتی

اشتغال زایی در حوزه بانوان کار پیچیده ای نیست اما تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که اشتغال زایی بانوان زمینه خود کفایی اقتصاد کشور است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،خانم امینی یکی از کار آفرینانی است که نشان داده برای انجام یک کار بزرگ نیاز به فراهم بودن […]

اشتغال زایی در حوزه بانوان کار پیچیده ای نیست اما تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که اشتغال زایی بانوان زمینه خود کفایی اقتصاد کشور است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،خانم امینی یکی از کار آفرینانی است که نشان داده برای انجام یک کار بزرگ نیاز به فراهم بودن همه شرایط نیست بلکه با دستان خالی نیز می توان کار آفرین شد به شرط آنکه همت و اراده قوی پشتوانه این فعالیت باشد.
فاطمه امینی از پنج سال پیش وارد عرصه تولید و اشتغال شده است این بانوی کار آفرین با توجه به داشتن مدرک دانشگاهی در رشته پژوهش توانسته با سرمایه اندک و راه اندازی یک مجموعه تولیدی علاوه بر تامین مخارج زندگی خانواده اش برای ۳۰ نفر از بانوان بخش کهک به طور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.
امینی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: برای شروع کار هزینه اولیه را نداشته و با توجه به اینکه پس از مراجعه به بانک ها نتوانستیم تسهیلاتی دریافت کنیم تصمیم گرفتیم هر یک از اعضا مبلغی را برای تشکیل یک صندوق و سرمایه اولیه ارائه دهد.
وی در ادامه افزود: با همکاری بانوان بخش و با روی آوردن به تولید محصولات ارگانیک بومی محلی توانسته ایم در آمد زایی کنیم.
امینی اظهار داشت: بیش از ۵ سال است که در عرصه تولیدات محصولات ارگانیک بومی محلی فعالیت کرده و تا به حال بیش از هفتاد نوع محصول از جمله رب انار،آبلیمو،آبغوره،خشکبار،لبنیات،عرقیجات،ترشیجات و سبزی خشک تولید و روانه بازار کنیم.
این بانوی کار آفرین عنوان کرد: در صورت تامین تسهیلات می توانیم به این کار توسعه و رونق دهیم تا خانواده های بیشتری بتوانند از این راه امرار معاش کنند.
امینی رمز موفقیت خود را پشتکار و کوشش مستمر و باور داشتن توانایی های خود دانست و افزود: این توان در تمام بانوان این بخش وجود دارد. و بانوان تنها باید به این خودباوری برسند و از ظرفیتهای موجود در این منطقه‌ برای تولید و اشتغال بهره برداری کنند.
وی در پایان از همکاری و مساعدت شهرداری کهک در واگذاری زمین در راستای ارائه تولیدات بومی و محلی شهر و بخش کهک تقدیر و تشکر کرد.
لازم به ذکر است این چادر عشایری و سنتی که در ان محصولات بومی ارائه میشود در میدان ملا صدرای شهر کهک وتا پایان تابستان برپا خواهد بود