- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

باند ۹ نفره سارقان ادوات ریلی راه آهن قم متلاشی شد

رئیس پلیس راه آهن استان قم گفت: با تلاش ماموران پلیس راه آهن قم، باند ۹ نفره سارقان ادوات ریلی راه آهن متلاشی و ۱۳۰ اصله تراورس چوبی به وزن ۹ تن از سارقان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “غلام عباس خورشیدوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: ماموران پلیس راه آهن قم، با رصد فضاي مجازي به يک مورد آگهي فروش تراورس هاي چوبي در یکی از سايت های خرید و فروش مشكوک و موضوع در دستور كار تيم عملياتي اين پليس قرار گرفت.

وی گفت: سپس با بدست آمدن مشخصات فرد آگهي دهنده که ساكن استان همجوار قم بود و با توجه به غير مجاز بودن خريد و فروش اموال راه آهن، پس از هماهنگی با مقام قضائی، طی یک عملیات پلیسی نامبرده به همراه ۸ تن از همدستانش دستگیر شدند.

رئیس پلیس راه آهن استان قم افزود:نهایتاً ماموران با شناسایی محل دپو اموال مسروقه ۱۳۰ عدد اصله تراورس چوبي به وزن ۹تن را کشف و متهمان تحویل مرجع قضائی استان شدند.

///////////////////////

دستگیری سارق قطعات داخل خودرو در قم

رئیس پلیس آگاهی استان  قم از دستگیری سارق قطعات داخل خودرو در استان خبر داد.

سرهنگ” احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت قطعات داخل خودرو در استان، موجب شد تا شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان احتمالی با جدیت در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهی استان قرار گيرد.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه پی بردند راکب یک دستگاه موتورسیکلت از یک دستگاه خودروی تندر ۹۰ در خیابان معلوم اقدام به سرقت ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه کیف، کارت های عابربانک و مدارک شناسایی از داخل صندوق عقب خودرو کرده و سریعاً از محل متواری شده است.

سرهنگ کرمی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام یکسری تحقیقات پلیسی منزل متهم را شناسایی و پس از مراجعت سارق را حین رانندگی با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشاهده که به محض رویت ماموران از محل متواری می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: ماموران در ادامه با انجام تعقیب و گریز نهایتاً موفق شدند خودرو را در یک گاراژ متوقف و متهم را دستگیر کنند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: در بازجویی های کارآگاهان پلیس آگاهی استان، متهم به سرقت قطعات داخل خودروی موصوف اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در نهایت سارق به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.