- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بازسازی شبکه فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قم از اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در محدوده ایستگاه A12 متروی قم با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس مهدی نظر زاده از اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در محدوده ایستگاه A12 متروی قم خبر داد و گفت: این پروژه در راستای افزایش و ارتقای ایمنی ایستگاه مترو و به درخواست سازمان قطاری شهری و بر اساس مصوبات استانداری قم با همکاری راهنمایی و رانندگی استان اجرایی شد.

وی محدوده اجرای این پروژه را حدفاصل تقاطع خیابان سوم خرداد تا ۲۰ متری مطهری اعلام و خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی این خط انتقال ۸۰۰ میلی‌متری از طریق روش پیشرفته لوله شکافی و لوله رانی انجام شد.

 معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای قم با بیان اینکه در روش لوله شکافی و لوله رانی حداکثر ۱۰ درصد مسیر عملیات لوله‌گذاری، حفاری می‌شود، یادآور شد: در این روش تنها ابتدا و انتهای هر مسیر اجرای پروژه، حفاری شده و به وسیله دستگاه، لوله‌های جدید جایگزین لوله‌ها فرسوده و قدیمی می‌شوند.

 وی به مشکلات اجرای لوله‌گذاری به روش‌های معمول از جمله ریزشی بودن مسیر، پرسازی مسیرهای ریزش کرده قبلی با بتن و تراکم بالای زیرساخت‌های دیگر شهری اشاره کرد و سرعت اجرای بالا، عدم انسداد کامل مسیر تردد و جلوگیری از آسیب به فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی منطقه به دلیل حفاری حداقلی را از جمله مزایای استفاده از روش لوله رانی برشمرد.

نظرزاده با بیان اینکه پروژه اصلاح و بازسازی اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در مجموع با هزینه‌ای افزون بر ۱۵ میلیارد ریال به طول ۲۵۰ متر به انجام رسید گفت: این پروژه در کمتر از دو ماه اجرا شد و رفت و آمد در مسیر به حالت عادی بازگشت.