بازدید وزیر اقتصاد و دارایی از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

“وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ، از مطلوبیت وضعیت صادرات کشور خبرداد.” به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل گمرکات استان قم ،  وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه بازدید از منطقه  ویژه اقتصادی سلفچگان قم که در روز پنج شنبه مورخ […]

“وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ، از مطلوبیت وضعیت صادرات کشور خبرداد.”

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل گمرکات استان قم ،  وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه بازدید از منطقه  ویژه اقتصادی سلفچگان قم که در روز پنج شنبه مورخ ۶ تیر ماه ۱۳۹۸ صورت گرفت، گفت: صادرات کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال ۹۷ از نظر وزن و ارزش با جهش و رشد رو به رو بوده است و روند  آن بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

فرهاد دژ پسند که با خبرنگاران گفتگو می کرد، افزود: به زودی جمع بندی نهایی از افزایش و جهش صادرات کشور از ابتدای سال جاری اعلام خواهد شد. وی اضافه کرد : با بسته جدید ارزی دولت ، صادرکنندگا ن نسبت به بازگشت ارز ترغیب خواهند شد ، در بسته جدید ارزی دولت بخشی از ارز در بازار سنا عرضه می کند و وبخش دیگر نیز به صورت واردات در برابر صادرات بر گردانده می شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی  گفت : بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ ، صادرات غیر نفتی در صورتی از مالیات معاف می شود که ارز حاصل از صادرات خود را به خزانه دولت بازگرداند.

وی افزود : بااین سیاست بودجه ای و همچنین مصوبات اخیر دولت ، بازگشت ارز توسط صادر کنندگان تسهیل شده است، بازگشتارز در شرایط کنونی به اشکال مختلف انجام می گیرد که در رابطه  صادرکنندگان کمک شایانی می توانند داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: تولید برخی از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است و از پیک تولید نیز عبور کرده است.

دژ پسند ادامه داد: به دلیل افزایش تولید، بسیاری از واحدهای صنعتی این منطقه در تلاش هستند تا شیفت کاری خود را تا ۳ شیفت افزایش دهند.وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در رابطه با گمرک مشکلاتی دارند که قابل پیگیری و حل شدن است.

وی ادامه داد: اقدامات مجموعه مدیریت استان در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قابل قبول بوده و مسئولان این منطقه با توجه به ظرفیت بزرگی که در رابطه با تولید و صادرات وجود دارد می توانند فاز سوم توسعه ای آن را آغاز  کنند.

دژپسند بیان کرد: فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می تواند الگویی در تمام کشور باشد چه این که امروز نیز بسیاری از سیاست های گمرکی در این منطقه به صورت پایلوت کشوری در حال انجام است.

وی بیان کرد: در رابطه با مساله صادرات و سیاست بازگشت ارزی ، مشکلات واحدهای صادر کننده قم مشکلات حادی نبوده وتمام آنها بدون هیچ گونه نگرانی می توانند نسبت به افزایش صادرات برنامه ریزی کنند.

در حاشیه این بازدید ، بهرام سرمست استاندار قم نیز که در معیت دژپسند  به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان آمده بود ، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نسبت به حل مشکلات گمرکی واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز بررسی های لازم در این بازدید انجام شد.

وی افزود: مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی استان از مسائلی بوده که وزیر اقتصاد نسبت به حل و فصل آن ها نظر مساعدی دارد.

استاندار قم همچنین با اشاره به انتظارات قم از وزارت اقتصاد در رابطه با تسهیل گری در روند صادرات و تولید استان بیان کرد:با پیگیری  های صورت گرفته و نظر مساعد وزیر اقتصاد، مبحث معافیت مالیاتی در سطح ملی بررسی و انتظار می رود به نتیجه مطلوبی برسد.

وی با اشاره به ادامه بازدیدهای میدانی مسئولان استان از واحدهای صنعتی و تولیدی ، گفت : هدف از این بازدیدها اطلاع و آگاهی کافی از مشکلات و دغدغه های واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان که قابل پیگیری در سطح استان نیست نیز با بازدیدهای میدانی مسئولان ملی و دستورات لازم در روند منطقی و قابل قبولی در حال مدیریت است.