بازدید مدیر کل کتابخانه های استان قم از پایگاه خبری رهپویان قم

به مناسبت روز خبرنگار مدیر کل کتابخانه های استان قم به همراه معاونین و هیئت همراه از دفتر پایگاه خبری رهپویان قم بازدید کردند به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم صبح امروز با حضور در دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ضمن تقدیر روز خبرنگار به خبرنگاران جوان […]

به مناسبت روز خبرنگار مدیر کل کتابخانه های استان قم به همراه معاونین و هیئت همراه از دفتر پایگاه خبری رهپویان قم بازدید کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم صبح امروز با حضور در دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ضمن تقدیر روز خبرنگار به خبرنگاران جوان این پایگاه خبری پای دردو دل آنان نشست .
حجت الاسلام  جباری افزود :بحث اطلاع رسانی و روابط عمومی و خبر از آنجایی اهمیت دارد ک فعالیت هایی که برای مردم انجام میشود به گوششان رسانده شود.
وی اظهار داشت : در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد برای مثال (ارگان های مختف خدمات گوناگونی برای مردم قرار داده اند اما مردم آگاه نیستند .
وی درادامه  گفت :کسی موفق تر است ک اطلاعات بیشتری داشته باشد.و آیه ای از قرآن کریم را یاد آور شد ” آیا کسی ک نمیداند با کسی ک میداند برابر است؟”
پس اگر بر مبنای اطلاعات درست زندگی کرد آن زندگی موفقیت های بسیاری را در پیش و رو دارد که دیده و دانسته انجام دادن کارها در آن بسیار دخیل است .
وی اظهار داشت: بیشتر مشکلات جامعه به این دلیل است که نقد پذیری در آن وجود ندارد و این فضای بسته ای را برای خبرنگار ایجاد میکند . واین نقد پذیری اصلی مادر زادی نیست بلکه چیزی است که ما باید آن را در جامعه تقویت کنیم.
حجت الاسلام  جباری اظهار داشت :روحیه ی نقد پذیری مانند قطعه ای از یک جورچین است که در کنار عوامل دیگر مانند شفاف سازی خبر ،فضای جویای حق و ‌‌‌ یک جامعه اطلاعاتی را ایجاد میکنند .
وی در پایان خاطر نشان کرد:اطلاع رسانی در دموکراسی جزء اولین هاست درست مانند پایه ای از یک میز ک اگر نباشد آن میز به راحتی از تعادل خارج میشود .

سردبیر رهپویان قم نیز با تشکر از حضور ارزشمند مدیر کل کتابخانه های عمومی استان معاونین وهیئت همراه در دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ،اظهار داشت:حضور حد اکثری شما بزرگواران ،نشان از احترام ویژه جنابعالی وهمکارانتون به مقوله خبر واطلاع رسانی است وما گرچه همواره خبرهای جنابعالی که توسط روابط عمومی پرتلاشتو سرکار خانم افشار برای ما ارسال میشه،پوشش دادیم.اما تاکنون به علت مشغله کاری،نتوانسته بودیم از نزدیک در خدمت شما باشیم واین حضور ارزشمند را به فال نیک می گیریم.

حسین کبابی افزود:باتوجه به اینکه خود از اصحاب قلم بوده وافتخار نویسندگی وترجمه تعدادی از کتاب هارا داشتم،وهمچنین مدیر مسئول پایگاه خبری ما،سرکار خانم محیائی نیز از اصحاب قلم بوده وتاکنون تعداد زیادی کتاب نوشته ویا ترجمه کرده،همواره از ترویج فرهنگ کتابخوانی استقبال نموده وخواهیم کرد.به طوری که شما به اخبار فرهنگی ما نگاه کنید،بیشتر آنها به این امر اختصاص یافته است که نشاندهنده عمق علاقه ما به ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی است.

درپایان این مراسم،از دوخبرنگار وعکاس پایگاه خبری رهپویان قم سرکار خانم سیامک وعطایی توسط سردبیر رهپویان قم به مناسبت روز خبرنگار در حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تجلیل به عمل آمد که هدایا ولوح تقدیر آنان توسط خانم افشار مدیر روابط عمومی کتابخانه تقدیم گردید.

خبر از نرجس سیامک /عکس از حانیه عطایی