- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بازدید امیر آبادی نماینده قم در مجلس ازمدرسه منطقه محروم تزکیه

در سالروز شهادت شهید حسین فهمیده ،امیر آبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی  از مدرسه منطقه محروم، تزکیه واقع در خیابان نوبهار بازدید وپای درد دل معلمان ودانش آموزان آن مدرسه نشست.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، در سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، امیر آبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز از مدرسه منطقه محروم، تزکیه واقع در خیابان نوبهار بازدید و پای درد دل معلمان و دانش آموزان این مدرسه نشست و بر حل مشکلات و پیگیری مطالبات آنان تاکید کرد.
در این دیدار وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با توجه به جایگاه مهم آن در تعلیم و تربیت از بالاترین بودجه کشور برخوردار است اظهار داشت: متاسفانه با وجود داشتن این بودجه، معلمان پر تلاش آن همچنان از محرومیت های فراوانی رنج می برند.

آموزش وپرورش باید هرچه زودتر به فکر حل مشکلات معلمان خریدخدمات_آموزشی باشد

وی در پاسخ به درددلهای یکی از معلمین خریدخدمات_آموزشی مبنی برحقوق پایین آنها ونبودن امنیت شغلی گفت:دولت با برون سپاری درنظر دارد که از بار مسئولیتی خودرا درقبال معلمان خریدخدمات_آموزشی شانه خالی کند واین یک اجحاف در حق این زحمت کشان عرصه آموزش وتربیت است؛ آموزش و پرورش باید هرچه زودتر به فکر حل مشکلات معلمان خریدخدمات_آموزشی باشد.

چون این عزیزان از کمترین حقوق ومزایایی که برای معلمان رسمی در نظر گرفته شده، برخوردارند!

مثلا در۳ماه تعطیلات هیچ حقوقی دریافت نمی کنند،بیمه نیستند،حقوق آنها زیر پایه حقوق اداره کار است ،سال بعد خبرندارند که آیا سرکار خود هستند یا نه و..،که این واقعا درد آور است ومن به صراحت اعلام می کنم که مخالف فربه شدن بدنه آموزش وپرورش هستم وبهتر است که آموزش وپرورش در ابتدا اقدام به حل مشکلات این عزیزان بنمایند ودیگر به این تعداد افزوده نشود.

عضو هیئت رئیسه مجلس بر نظارت بر اجرای قانون نظام آموزشی تاکید کرد و گفت:من چون از ابتدا می دانستم در اجرای طرح استفاده از نیروهای شرکتی که به صورت قرار داد کار معین، کار می کنند، چه بلایی برسر اجرای این طرح می آید؛ ازهمان ابتدا مخالف اجرای آن بودم، چون واقعا درحق معلمان خریدخدمات_آموزشی و بدنه آموزشی اجحاف می شود.

وی در ادامه افزود: اما دولت به علت اینکه بودجه کافی ندارد، این طرح را به اجرا درآورد و حال که اجرا شده، باید جلوی استثمار معلمان خریدخدمات_آموزشی و ضایع شدن حق و حقوق آنان را گرفت.

امیرآبادی به هدف خود از بازدید از مدرسه تزکیه که در منطقه محروم خیابان نوبهار واقع شده اشاره کرد و افزود: باتوجه به اهمیت و جایگاه ترویج فرهنگ عمومی، بازدید از اماکن آموزشی و به ویژه در مناطق محروم از اولویت کارهای فرهنگی من به شمار می رود و این بازدید که به مناسبت روز دانش آموز وبا یک روز تاخیر انجام شد، در همین راستا صورت گرفت.

وی در پایان با حضور در جمع معلمان و دانش آموزان این مدرسه، پای درد دلهای آنان نشست.

شایان ذکر است که مدرسه تزکیه از مدرسه های قدیمی وباسابقه شهرقم است که در منطقه محروم نوبهار واقع شده است.

خبر از حسین کبابی ،عکس ازحسین باریکلو عکاس خبرگزاری پاناقم