- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بازديدمديران كل توسعه صنعتي وفني وزارت صنعت عراق ازشهرك شكوهيه

مديران كل توسعه صنعتي وفني وزارت صنعت عراق از شهرك صنعتي شكوهيه قم بازديد و از نزديك با توانمنديها و ظرفيت هاي توليدي بخش داخلي و صادراتي استان قم آشنا شدند.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ شعاعي درنشست تخصصي و مشترك مديران كل توسعه صنعتي وفني وزارت صنعت عراق با مديران واحدهاي توليدي مستقر در شهرك صنعتي شكوهيه اظهارداشت: واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي استانآمادگي دارند تا با افزايش سطح همكاري با طرف هاي عراقي زمينه همكاري بيشتر را فراهم كنند.

وي در اين نشست كه در مركز كلينيك و مشاوره شهرك صنعتي شكوهيه برگزار شده بود افزود: فعالان اقتصادي و صنعتي قم از دانش تخصصي صنعتي، توليد و تجارت بالايي برخوردارهستند كه اين موضوع مي تواند بر سطح همكاري دوطرف تاثيرات عميقي ايجاد كند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در تشريح اولويت هاي كاري شهرك هاي صنعتي قم بيان داشت: در مركز كلينيك كسب وكار شهرك هاي صنعتي قم واحدهايي كه بعد از بهره برداري دچار مشكل شده و با كاهش توليد و احيانا تعطيلي روبروشده اند به صورت تخصصي موردعارضه يابي قرار مي گيردند و متناسب با نياز و مشكلاتشان راه حل هاي منطقي و كاربردي ارائه و اجرايي مي شود.

وي با تاكي براينكه كليه خدمات مشاوره اي در اين مركز به صورت رايگان انجام مي شود گفت: در كنار مشاوره مباحث آموزشي تخصصي در موضوعات مديريتي، تخصصي، فني و كارگران در سه سطح ساده و نيمه ماهر و ماهر نيز با حمايت هاي مالي اين شركت در اختيار واحدهاي صنعتي قرار مي گيرد.

 

شعاعي در بخش دگري از سخنان خود تسهيل ورود كالاهاي ساخت استان به كشور عراق را مد نظر قرار داد و از طرف عراقي خواست تا نگاه مسئولان كشور همسايه به صادرات قم عميق تر مورد توجه قرار گيرد.

مديران كل توسعه صنعتي وفني وزارت صنعت عراق نيز در اين نشست دريافت و انتقال كالا و خدمات از ايران و قم براي كشور عراق را از اولويت نسب به ساير كشورها برشمردند و خواستار انتقال دانش فني و صنعتي در كنار صادرات محصولات توليدي كشورمان به اين كشور شدند.

گفتني است هيآت بازديد كننده عراقي و مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در اين برنامه از واحد صنعتي فعال در حوزه هاي لوازم خانگي، تصفيه خانه شهرك، مركز كلينيك كسب وكار، درمانگاه طب كار و نمايشگاه دائمي صنايع كوچك بازديد كردند.