باتوجه به شیوع کرونا:برپاکردن چادر به هرنحوی دردامان طبیعت ممنوع است

فرمانده انتظامی استان قم از تمهیدات ویژه پلیس برای روز طبیعت” ۱۳فروردین” خبر داد و گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، برپا کردن چادر به هر نحوی در دامان طبیعت در روز ۱۳فروردین ممنوع است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار”عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار […]

فرمانده انتظامی استان قم از تمهیدات ویژه پلیس برای روز طبیعت” ۱۳فروردین” خبر داد و گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، برپا کردن چادر به هر نحوی در دامان طبیعت در روز ۱۳فروردین ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار”عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شعار امسال نیروی انتظامی “سلامت خانواده ، امنیت جامعه” است که ما انتظار داریم به امید خدا همه مردم عزیز با ماندن در خانه سلامت خانواده خودشان را حفظ کنند و به طبع آن باعث شود که امنیت جامعه هم از نظر بهداشتی و هم از نظر انتظامی اتفاق بیفتد و ما مشکل خاصی در سطح جامعه در این ایام نداشته باشیم.
وی افزود: یکی از مصوبات قرارگاه مقابله با بیماری کرونا ، جلوگیری از برپا نمودن چادر در تفرجگاه ها و اماکن تفریحی است که پلیس با حمایت دستگاه قضائی از خیلی وقت پیش این اقدام را انجام داده و پیشگیری کرده و این اقدامات پیشگیرانه استمرار دارد و ما اجازه نخواهیم داد که کسی در دامان طبیعت چادر برپا کند و این به خاطر امنیت جامعه است.
سردار آقاخانی ادامه داد: امسال هم ما برای این مناسبت ها برنامه ریزی کردیم، اما برنامه امسال ما با سال های قبل به خاطر ویروس کرونا متفاوت است یکی از این مناسبت ها ،چهارشنبه آخر سال بود که جا دارد تشکر کنم از همراهی همه همشهریان و همچنین همراهی همه دستگاه‌هایی که به نیروی انتظامی کمک کردند و این روز مدیریت شد و خوشبختانه اتفاق خاصی در سطح استان پیش نیامد .
وی با اشاره به اینکه منفعت این اقدام پلیس بیشتر برای خود مردم است،خاطرنشان کرد:پلیس با کسانی که بخواهند سلامت جامعه را برهم بزنند مماشات نمی کند.
فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: پلیس با تمام توان پای کار است و انتظار داریم مردم عزیز، هم به توصیه های پزشکی به خاطر بیماری کرونا توجه داشته باشند تا انشاالله باعث قطع زنجیره ابتلای به بیماری کرونا شود و همچنین به توصیه‌های پلیس توجه ویژه‌ای داشته باشند تا ان‌شاء‌الله هم از اموالشان مراقبت شود و هم اتفاق خاصی رخ ندهد.
سردار آقاخانی در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای شهروندان،تصریح کرد: انشاالله این بلا با عنایت الهی و به یمن قدوم گوهرهای عزیز ماه شعبان بزودی رفع شود.
///////////////////////////////
اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان قم به مناسبت روز طبیعت “۱۳ فروردین”
در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به جهت اجرای قانون فاصله گذاری اجتماعی و به منظور سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ،محدودیت ها و ممنوعیت های ویژه روز طبیعت به شرح ذیل به اطلاع عموم شهروندان فهیم استان قم می رسد.
۱-پلیس برای حفظ جان هموطنان عزیز و کمک به جامعه پزشکی نسبت به افراد بی توجه به قانون فاصله گذاری اجتماعی هیچ گونه گذشت و تسامحی نخواهد کرد.
۲-خانواده های محترم با ماندن در خانه ضمن حفظ سلامتی،سهم خود را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ایفا و پلیس را در اجرای این ماموریت یاری دهند.
۳-توقف، نشستن، اتراق کردن ، چادر زدن در بوستان ها ، تفرجگاهها و نقاط دیگر ممنوع است و عدم رعایت این موارد موجب برخورد قانونی خواهد شد.
۴-خروج خودروهای بومی از شهر و ورود خودروهای غیر بومی به استان در روز طبیعت ممنوع بوده و اجازه ادامه مسیر داده نخواهد شد .
۵-هدف پلیس ایجاد آرامش و اعتمادسازی در سطح جامعه بوده و همراهی مردم عزیز استان در این زمینه مانند همیشه مورد انتظار است.
با آرزوی صحت و سلامتی شهروندان انشاالله این بلا با عنایت الهی و به یمن قدوم گوهرهای عزیز ماه شعبان بزودی رفع شود.
فرماندهی انتظامی استان قم
/////////////////////////////////////

انسداد ورودی های ۸ گانه به شهر قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از انسداد ورودی های ۸گانه در استان خبر داد و گفت: این ماموریت بصورت کاملاً برنامه ریزی شده و در راستای طرح “فاصله گذاری اجتماعی” و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا انجام می گیرد.
سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پی دستورالعمل ابلاغی طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودسازی ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهر قم ، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قم  و پلیس راه و راهور این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام  طرح انسداد در محورهای ورودی ۸گانه به شهر قم ، نسبت به مهار ورودی های ۸گانه به داخل شهر قم با همکاری عوامل برون سازمانی و همچنین عواملی از پلیس های تخصصی راه و راهور استان اقدام کردند.
سرهنگ جعفریان اضافه کرد: در روز آغازین با توجه به اینکه تعداد اندکی از رانندگان غیر بومی نسبت به طرح آشنایی لازم را نداشتند پلیس با سعه صدر بالا و رعایت اصول ایمنی و تعالی رفتار و ابلاغ دستورالعمل ابلاغی در راستای قرنطینه سازی شهرها سعی در اقناع سازی رانندگان نموده که به نوعی شاهد کمترین تنش و تشنج بین رانندگان و عوامل انتظامی بودیم.
فرمانده انتظامی شهرستان قم در پایان به همشهریان و مردم عزیز توصیه کرد: به منظور قطع زنجیره منحوس کرونا بایستی طرح موصوف را در راستای ارتقاء سلامت خود و خانواده و اطرافیان و شهرمان،تعامل مطلوب و اثرگذار را با پلیس و دستگاه های متولی داشته باشیم تا انشاالله در آینده نزدیک شاهد بازگشت سلامتی ونشاط اجتماعی به شهر و جامعه باشیم.