- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

باتدبیرتاکسیرانی مشکلی درتأمین بنزین سرویس‌های مدارس نخواهیم داشت

استاندار قم گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بعد از تغییر قیمت بنزین تدابیر لازم را اندیشیده و هیچ مشکلی در تأمین بنزین سرویس‌های مدارس نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

بهرام سرمست استاندار قم به مسئله تأمین بنزین سرویس‌های مدارس نیز اشاره و ابراز کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بعد از تغییر قیمت بنزین تدابیر لازم را اندیشیده و هیچ مشکلی در تأمین بنزین سرویس‌های مدارس نخواهیم داشت.

وی در این جلسه با توجه به اهمیت پژوهش در اخذ تصمیمات علمی و کاربردی، اظهار داشت: باید مباحث پژوهشی در همه حوزه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش کاربردی شده و نیازها سرلوحه این پژوهش‌ها قرار گیرد.

وی افزایش مسئولیت‌پذیری دانش آموزان را یکی از نیازهای جامعه امروز دانست و افزود: امروز نیازمند مشارکت حداکثری افراد جامعه به‌عنوان پشتوانه امنیت ملی کشور بوده  و باید به این مسئله به‌صورت جدی پرداخته شود.

استاندار قم با تأکید بر اصل بی‌طرفی در حفظ اقتدار ملی، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جامعه امروز که آموزش و پرورش را درگیر کرده مسئله اعتیاد است که باید جامعه و مردم در سایه امنیت ملی به سمت کاهش و حل این مسئله حرکت کنند.

سرمست تحقیق و پژوهش باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد را یکی دیگر از نیازهای آموزش پرورش عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید سمت‌وسوی سیاست‌های خود را به‌سوی مسئله محوری و کاربردی کردن نتایج تحقیقات پیش برد تا به نتایج مطلوب در کاهش آسیب‌های اجتماعی  دست پیدا کند.

وی یکی از راه‌های کاهش اعتیاد را افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری خواند و ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های خود باید خانواده‌های کم برخوردار را در نظر گرفته تا این خانواده‌ها از برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس جدا نشوند.

استاندار قم کمبود فضاهای آموزشی را در قم موردتوجه قرارداد و گفت: باوجود فضای کم آموزشی در استان قم شاهد ورود تعداد قابل‌توجه ای از دانش آموزان به مراکز آموزش عالی کشور هستیم که این نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری معلمان استان قم است.

سرمست با درخواست از ورود خیران مدرسه‌ساز برای جبران فضاهای آموزش، بیان کرد: با آخرین مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان ۹ محل جدید برای ساخت مدرسه پیش‌بینی‌شده که جانمایی ۶ قطعه زمین آن نهایی شده و تا پایان هفته ۳ مورد دیگر نیز قطعی می‌شود.

استاندار قم در پایان به مسئله انتخابات و مشارکت پرشکوه مردم نیز اشاره و تأکید کرد: باید برای آماده کرده فضای استان برای دو انتخابات پیش رو تلاش کنیم تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در این دو انتخابات باشیم.