- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ایجادتنوع و بهره برداری از لحظات ماه مبارک رمضان درشب های فیروزه ای

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم گفت: هدف از ایجاد نمایشگاه فرهنگی و هنری شب‌های فیروزه ای ایجاد تنوع و بهره برداری از لحظات ماه مبارک رمضان و ارائه دستاوردهای هنرمندان و بانوان شهر قم است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه برپایی نخستین جشن شب های فیروزه ای و افتتاح نمایشگاه گفت: ماه مبارک رمضان در همه کشورها ماه شادی و فصل بندگی است مردم شهر قم با توجه به ماهیت آب و هوایی شهر قم، همواره شب‌ها در بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر حضور دارند.

وی اظهار کرد: با مشارکت دستگاه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برای ایجاد تنوع و بهره برداری از لحظات گرانقدر ماه مبارک رمضان، در حال ارائه خدمات مطلوبی در بوستان‌های سطح شهر هستیم‌.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم در ادامه افزود: نمایشگاه فرهنگی و هنری شب‌های فیروزه ای با همین‌ هدف و ارائه دستاوردهای هنرمندان و بانوان شهر قم و همچنین دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی که می‌توانند خدماتی را به مردم ارائه دهند برگزار شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرهنگی و هنری شب‌های فیروزه ای، جشن شادی شب‌های فیروزه ای که با تلاش و همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم در حال برگزاری است، قرائت قرآن توسط نوجوانان و جوانان در کنار غرفه‌های فرهنگی در پنج بوستان دیگر شهر و جشنواره شادی سیار در مناطق کم‌ برخوردار از جمله اقداماتی است که در ماه مبارک‌ رمضان با هدف غنی تر ساختن لحظات شاد مردم در بوستان‌ها در حال انجام است.

وی استقبال مردم برای شرکت در تور امامزاده گردی «حریم حرم» که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در حال انجام است را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است، پس از برنامه اطعام در امامزاده سید علی، دوره‌های آموزش شهروندی، دوره‌های آتش نشانی، دوره‌های امداد و ایمنی و همین طور آشنایی با امامزادگان واجب التعظیم انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: بعد از شب‌های قدر با کمک هیات تعزیه قم، آئین‌ سنتی تعزیه را به مدت پنج شب در مقابل شهرداری برگزار خواهیم کرد.

مقیمی وظیفه سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم را بستر سازی برای ارائه خدمات فرهنگی توسط تمام گروه‌های خودجوش مردمی و دستگاه‌های اجرایی و اداری عنوان کرد و گفت: آماده همکاری با تمام گروه‌های مردمی که در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند و باعث رشد و توسعه فرهنگ شهر می‌شوند، هستیم.