اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در سینما تربیت و ونوس قم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: در دو سینمای استان قم فیلم‌های جشنواره فجر اکران می‌شود. موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: با پیگیری‌های انجام شده در دو سینما ونوس و تربیت استان قم اکران فیلم های خوب جشنواره فجر را انجام خواهیم […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: در دو سینمای استان قم فیلم‌های جشنواره فجر اکران می‌شود.

موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: با پیگیری‌های انجام شده در دو سینما ونوس و تربیت استان قم اکران فیلم های خوب جشنواره فجر را انجام خواهیم داد.

وی افزود: برای شهرک پردیسان هم اقداماتی را انجام داده‌ایم و امیدواریم که در سینمای پردیسان نیز اکران داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: امسال در قم ١٤ فیلم با نام‌های خروج، تعارض، شنای پروانه، پوست، عامه پسند، آبادان یازده ۶۰، مردن در آب مطهر، ابر بارانش گرفته، بی‌صدا حلزون، درخت گردو، روز صفر، سینما شهرقصه، پدران، خون شد اکران خواهد شد.

وی افزود: قیمت بلیط برای هر سانس ١٥ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حسینی کاشانی ادامه داد: صبح‌ها در سینمای تربیت فیلم‌های بخش کودک و نوجوان را اکران خواهیم کرد که تماشای این فیلم ها برای کودکان و نوجوانان رایگان می باشد.

وی افزود: استان قم دارای ٦ سینما با ٩ سالن فعال است که سال ٩٧ پانصد و چهل هزار قطعه بلیط و در ٩ ماهه ی اول سال ٩٨ چهارصد و هفتاد و سه هزار قطعه در قم فروخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امیدوارم هنرمندان ما در راستای حواشی ایجاد شده قرار نگیرند، چرا که هنرمند خوب و قابل احترام از نظر ما هنرمندی است که وفادار به آرمان های انقلاب باشد و احترام خون شهدا را نگه دارد.

وی افزود: دو طرح گذر فرهنگی و تحفه را در دست اجرا داریم که در طرح گذر فرهنگی برای افراد مورد نظر اعطای تسهیلات ٤ درصد تا سقف ٣٠٠ میلیون تومان و در طرح تحفه اعطای تسهیلات با باز پرداخت ٤ ساله را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال آینده کنگره شهدا در استان قم برگزار خواهد شد که این کنگره ۱۷ کمیته دارد و یکی از این کمیته فرهنگ و ارشاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه هرچه برای شهدا کار کنیم بازهم کم است، گفت: سعی شده است از ظرفیت جشنواره فیلم فجر در این راستا استفاده شود تا بتوانیم در آینده تولیداتی در راستای معرفی شهدای استان ساخته شود.

وی اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر با پیگیری های انجام شده در دو سینما استان پخش خواهد شد البته از تمام سینماهای استان درخواست وجود داشت ولی بر اساس ظرفیت قرار شد اکران در دو سینمای تربیت و ونوس انجام شود.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه استان قم هم مانند استان های شیراز و مشهد دیده شده است، گفت: در سال اول ورود به قم قول دادم که ظرفیت صندلی سینماهای قم به دو برابر افزایش یابد که در حال حاضر بیش از دو برابر است.

وی اضافه کرد: ۶سینما با ۹ سالن فعال در استان وجود دارد و در سال گذشته ۵۴۰هزار نفر برای دیدن فیلم در سینما بلیط تهیه کرده اند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد استان قم با اشاره به اینکه سعی شده است فیلم های خوبی در قم اکران شود، افزود: اولویت اول ما در جشنواره این است که جریان تماشای فیلم جشنواره در کل استان به وجود بیایید و همه بتوانند فیلم های جشنواره را تماشا کنند.

وی بیان داشت: هنرمندان برای ماعزیز هستند اما هنرمندانی که به جایگاه شهدا و نظام احترام بگذارند. امیدواریم هنرمندان در این حواشی به وجود آمد قرار نگیرند که دشمن به دنبال همین موضوع است.

حسینی کاشانی ادامه داد: برخی از هنرمندان صحبت هایی انجام داده اند که به نظر من جوگیر شده اند. هنرمندان خوب کسانی هستند که وفادار به آرمان های نظام و پایپند به اهداف نظام باشند.

وی گفت: بیشتر هنرمندان استان قم از این دست هنرمندان هستند و عده کمی وجود دارد که به این مسائل پایبند نباشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فیلم های اکران شده در قم، بیان داشت: فیلم های خروج، تعارض، پوست، شنای پروانه، عامه پسند، مردن در آب مطهر، آبادان ۱۱۶۰، ابر بارانش گرفته، پدران، درخت گردو،سینما شهر قصه و روز صفر از جمله فیلم های قابل اکران در قم است.

وی اضافه کرد: همچنین برای کودک و نوجوان فیلم هایی مانند پرواز ممنوع، کاتی و ستاره و… بصورت رایگان صبح ها در سینما تربیت اکران خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به اینکه هر کاری که برای شهدا انجام دهیم بازهم کم است، گفت: امیدواریم این جشنواره با محوریت شهدا باعث شود تا تولیدات سینمایی بیشتری با موضوع شهدا ساخته شود

احمد حاجی زاده ظهر امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فجر که در ارشاد برگزار شد اظهار داشت: بیش از سی سال از دوران دفاع مقدس می گذرد اما در معرفی سیره و روش شهدا برای کودک و نوجوان کوتاهی کرده ایم.
وی ادامه داد: اولین راوی شهادت خود خداوند است و اولین یادواره توسط پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) برای حمزه سیدالشهدا برگزار شد.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم افزود: در استان های دیگر برای برگزاری کنگره شهدا حداقل ۵سال زمان داشتند و در این زمان اقداماتی مانند توزیع بسته های حمایتی، آزادی زندانیان، اهداجهیزیه و.. را به نام کنگره و از طرف شهدا انجام می دادند اما ما در استان فقط یکسال فرصت داریم.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در کنگره باید دو موضوع برانگیختگی و تولید آثار دنبال شود.
حاجی زاده افزود: همچنین چارچوب ها هم مشخص شده است که اولین چارچوب سبک زندگی شهدا است و دومین چارچوب هم آرمان شهدا است.باید زندگی شهدا بررسی شود که چه کار انجام دادند که خروجی آن شهادت است و آرمان های شهدا هم در وصیت نامه های آنها ذکر شده است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند از هنر برای انتقال پیام استفاده کنید. امروز اولین مجموعه ای که پرچمدار کنگره شهدا ارشاد قم است. اداره کل فرهنگ و ارشاد قم تمام برنامه های خود را به سمت کنگره شهدا سوق داده است.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به برگزاری جشنواره فجر در قم، گفت: این اولین فرصت است که ما می توانیم کنگره شهدا را در یکی از برنامه های استان مطرح کنیم.
وی ادامه داد: ما در کنگره شهدا هیچ گرایشی به هیچ گروهی نداریم و در هیچ بحث سیاسی هم نداریم و بحث سیاسی را در کنگره شهدا حذف کرده ایم.
حاجی زاده در خاتمه افزود: امیدواریم این جشنواره با محوریت شهدا باعث شود تا تولیدات سینمایی بیشتری با موضوع شهدا  ساخته شود.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اکران رایگان فیلم های کودک و نوجوان جشنواره فجر در سینما تربیت خبر داد

محمدکاظم رضوانی  ظهر امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فجر که در ارشاد برگزار شدبا اشاره به اینکه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ بهمن تا ۲۱بهمن در ۳۰ استان برگزارخواهد شد، اظهار داشت: در سال جاری جشنواره های بسیاری در قم برگزار شد.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره نماز و نیایش، جشنواره کودک و نوجوان از جمله آنها می باشد و البته سرآمد این جشنواره ها ، جشنواره فیلم فجر است.
رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در ابتدای اعلام شد کهفقط هشت فیلم قرار است اکران شود ولی با پیگیری های مدیرکل محترم این تعداد به ۱۴ مورد رسید.
وی ادامه داد: این فیلم ها در دو سینمای تربیت و ونوس اکران خواهدشد. هر فیلم در هر سینما یک بار اکران خواهد شد.
رضوانی خاطرنشان کرد: سانس اکران در سینما تربیت در بعدظهر هر روز ساعت ۱۷ و ۱۹:۳۰ و همچنین در سینما ونوس هر روز بعدظهر ساعت۱۷:۳۰ و ۲۰ است.
وی بااشاره به اینکه بهای هر سانس فیلم ۱۵ هزارتومان است، گفت: هر روز صبح در سینما تربیت هم برای کودکان اکران فیلم بصورت رایگان خواهیم داشت.
رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: در این جشنواره چندین برنامه ما مربوط به شهدا می باشد و سعی شده دینی که بر گردن ما است را به شهدا ادا کنیم.
وی افزود: همه درآمد این جشنواره بعد از کسرکسورات به ستاد کنگره برای هزینه در این راه اهدا خواهد شد و همچنین در این زمینه هم بلیط همت عالی برای مسئولین در نظر گرفته شده است که هزینه این بلیط ها هم به طور کامل به کنگره تحویل خواهد شد.
رضوانی ادامه داد: هر شب به صورت زنده به مدت ۳۰دقیقه برنامه ای  از جشنواره از صدا و سیما استان در ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای کودک و نوجوان فیلم هایی مانند پرواز ممنوع، کاتی و ستاره و… بصورت رایگان صبح ها در سینما تربیت اکران خواهد شد.