عدم نصب اپلیکیشن‌های نامعتبر جهت دریافت رمز یکبار مصرف

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: در کنار گسترش روز افزون بازار موبایل و فناوری های مرتبط با آن، استفاده از Application یا نرم افزارهای موبایلی این روزها زیاد شنیده می شود و این در حالی است که برخی افراد سودجو با ساخت یکسری نرم افزار از این فرصت بدست آمده سوء استفاده می کنند […]

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: در کنار گسترش روز افزون بازار موبایل و فناوری های مرتبط با آن، استفاده از Application یا نرم افزارهای موبایلی این روزها زیاد شنیده می شود و این در حالی است که برخی افراد سودجو با ساخت یکسری نرم افزار از این فرصت بدست آمده سوء استفاده می کنند .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: این افراد سودجو، با توجه به اجرای طرح دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا  اقدام به تبلیغ و ارائه خدمات به شهروندان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی سعی دارند اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب نمایند تا شهروندان را قربانی برخی اهداف شوم خود کنند.

وی افزود: با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت می‌گیرد، اطلاعاتی مثل عکس ذخیره شده بر روی سیستم و یا اطلاعات بانکی به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص فعال سازی رمز یکبار مصرف پویا به شهروندان توصیه کرد: استفاده از رمز یکبار مصرف گام مهمی برای حفظ امنیت اطلاعات مالی کاربران بوده لذا شهروندان برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف حتما با مراجعه به سایت بانک مربوطه ، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را مطالعه کنند و جهت دریافت اپلیکیشن رمز پویا به فروشگاه های معتبر و یا شعب بانک مراجعه کنند.

////////////////////////////

۱۴۹واحد صنفي فاقد پروانه پلمب شد

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم از اجراي طرح برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب در قم خبر داد و گفت: ۱۴۹ واحد صنفی فاقد پروانه پلمب شد.

سرهنگ ” پيام کاوياني” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: طرح نظارت بر اصناف به منظور برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب از اتحاديه هاي مربوطه و با هدف ساماندهي صنوف با محوريت پليس امنيت عمومي در سطح استان اجرا شد.

وي افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي استان با همراهي نماينده اتاق اصناف از برخی واحدهای صنفي بازديد و ۴۸۴ واحد متخلف به علت نداشتن مجوز و پروانه كسب و عدم رعايت قوانين و مقررات صنفي اخطار و تعداد ۱۴۹واحد صنفي نیز در اين خصوص پلمب شدند .

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم با تاكيد بر استمرار اين گونه طرح ها و برخورد با واحدهاي صنفي متخلف از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز توسط افراد متخلف موارد را سريعاً از طريق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع، تا نسبت به برخورد قانوني با متخلفان اقدام شود.