انهدام دو باند سارقان ۵۸۹ باطري دکل هاي مخابراتي در قم

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري و انهدام دو باند سارقان ۵۸۹ باطري دکل هاي مخابراتي به ارزش پنج ميليارد و ۲۰۰ميليون ريال در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”احمد کرمي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پي سرقت تجهيزات و باطري از دکل مخابراتي در استان […]

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري و انهدام دو باند سارقان ۵۸۹ باطري دکل هاي مخابراتي به ارزش پنج ميليارد و ۲۰۰ميليون ريال در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”احمد کرمي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پي سرقت تجهيزات و باطري از دکل مخابراتي در استان قم و طرح‌ شکايت از سوي مسئولان اين شرکت ها در پليس آگاهي استان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار کارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي گفت: در ادامه با اعزام کارآگاهان به محل هاي سرقت و انجام اقدامات تخصصي، سرکرده يکي از باندهاي سرقت اهل يکي از استان هاي غربي و ساکن قم به همراه دو تن از همدستانش شناسايي و بلافاصله با اخذ دستور از مقام قضائي متهمان طي دو عمليات پليسي در مخفيگاهشان دستگير شدند.

رئيس پليس آگاهي استان قم افزود: در بازرسي از محل تعدادي قفل تخريب شده، سيم و تجهيزات دکل هاي مخابراتي و تجهيزات استفاده شده در سرقت اعم از قيچي آهن بر، دستکش، ديلم و … کشف همچنين دو دستگاه خودرو نيسان و پژو ۴۰۵ ، دو دستگاه موتورسيکلتns که در سرقت ها مورد استفاده قرار مي گرفت توقيف شد.

وي گفت: تحقيقات ادامه داشت تا اين که اعضاي يک باند ديگر سرقت تجهيزات دکل هاي مخابراتي شناسايي و متهمان با يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حين خروج از قم در آزاد راه قم-تهران متوقف،‌ هر چهار نفر سرنشين خودرو که اهل استان هاي همجوار بودند دستگير و ۲۴ عدد باطري مسروقه از خودرو مذکور کشف شده که در ادامه يک نفر مالخر نيز در اين رابطه شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ کرمي با بيان اين که اعضاي يکي از باندهاي سرقت به ۴۵۹ باطري و ديگري به ۱۳۰ باطري از دکل هاي مخابراتي اعتراف کرده اند، برآورد ارزش اموال مسروقه را پنج ميليارد و ۲۰۰ميليون ريال دانست.

رئيس پليس آگاهي استان قم گفت: نهايتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.

 

///////////////////////////////////////////////////////

 

۲۴فقره اعتراف سارق ساختمان هاي نيمه کاره در قم

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري يک سارق ساختمان هاي نيمه کاره در اين استان خبر داد و گفت: متهم پس از دستگيري در تحقيقات به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ “احمد کرمي” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.

به گفته وي، با انجام تحقيقات لازم و اقدامات پليسي متهم توسط مأموران انتظامي استان شناسايي، دستگير و با انتقال به پليس آگاهي استان در تحقيقات به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کرد.

رئيس پليس آگاهي استان قم گفت: نهايتاً وي پس از تشکيل پرونده براي انجام مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي استان شد.

سرهنگ کرمي ضمن هشدار در خصوص عواقب عدم استفاده از نگهبان و همچنين دوربين در ساخت و سازها، تاکيد کرد:در ساعاتي که کارگران در محل احداث ساختمان حضور ندارند از نگهبان و يا فرد مورد اطمينان استفاده شود.