- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

انهدام باندحرفه اي سارقان ومالخران خودرو و منازل فصلي دربخش کهک قم

جانشین فرماندهي انتظامي استان از انهدام باند حرفه اي سارقان و مالخران لوازم مغازه ،خودرو و منازل فصلي در بخش کهک قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” صیاد درویشی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندين فقره سرقت شبانه  از منازل فصلي (‌ باغ ویلا ) در روستاهاي سطح بخش کهک از جمله روستاهاي وشنوه ، دستگرد ،‌ ميم ، هده رود  و  چند روستای دیگر ،موضوع در دستور کار پلیس کهک قرار گرفت.

وی افزود: با بکار گیری یکسری اقدامات پلیسی و اطلاعاتي  متهم اصلي و سرکرده باند در قم شناسایی و دستگير شد .

سرهنگ درویشی ادامه داد: در بازرسي از محل اقامت وی مقاديري مواد مخدر و سنگ فرز و تعداد زيادي سيم کارت کشف شد.

وی اضافه کرد: متهم  اصلی که با همدستي ۹ نفر دیگر، اعضای یک باند را تشکیل داده بودند به انجام سرقت هاي شبانه منازل فصلي بخش کهک،سرقت خودرو ، مصالح فروشي ، مغازه ها ،جابجایی اموال مسروقه با خودروي سرقتي  و در مجموع به ۱۱  فقره سرقت اعتراف کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: ماموران پاسگاه انتظامی” کهک” با تلاش شبانه روزي و اقدامات اطلاعاتي موفق شدند همه اعضای باند متشکل از ۶ نفرسارق و ۳ نفر مالخر را شناسایی و دستگير کنند.

سرهنگ درویشی ابراز داشت: از متهمان دستگیر شده اموالي همچون خودروي مسروقه ، اموال منازل بخش کهک ، لوازم و تابلوهاي یک اداره دولتی استان به ارزش تقريبي ۲ ميليارد ریال کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: متهمان در نهایت به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب  روانه زندان شدند.

======================================================================

کشف بیش از ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف بیش از ۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از یک دستگاه “کامیون” و دستگیری ۲ قاچاقچی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پیگیری های اطلاعاتی و پلیسی ماموران پلیس آگاهی استان “همدان”، مشخص شد فردی قصد دارد محموله قابل توجهی انواع کالای قاچاق را با یک دستگاه کامیون از یکی از استان های جنوبی کشور به مقصد پایتخت بارگیری و سپس از استان قم عبور کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان محورهای مواصلاتي را تحت کنترل قرار دادند و موفق شدند کامیون موصوف را شناسايي و راننده را دستگیر کنند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: ماموران برای بررسی دقیق تر خودروی مذکور را به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل کردند که در بازرسی اولیه مشخص شد کامیون مذکور حامل محموله دکوري، ظروف آشپزخانه، گيره پلاستيکي، سوزن معمولي، برچسب پلاستيکي، کليپس مو و دسته چوبي تي بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، کالاهاي دیگری شامل انواع ظروف سراميکي و دستمال تنظيف را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: ماموران در تحقیقات به عمل آمده موفق شدند صاحب کالا را نیز شناسایی و دستگیر که در بازجویی صورت گرفته از وی مشخص شد کالاها را ۴ ماه قبل از کشور چين خريداري و توسط یکی از شرکت های بازرگاني ترخيص کرده است.

سرهنگ کرمی ارزش ریالی کالای قاچاق را ۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعلام و بیان داشت: در نهايت متهمان به انضمام پرونده متشکله براي انجام مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی که پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.