- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

انعقاد قراردادسرمايه گذاري درشهرك هاي صنعتي قم ازمرز۱۲۰ فقره گذشت

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ از امضاء۱۲۳ قرارداد استقرار واحدهاي توليدي در شهرك ها و نواحي صنعتي استان در ۹ ماهه سال جاري خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ اميرطيبي نژاد با اعلام اين خبر اظهارداشت: خوشبختانه با نگاه مثبت سرمايه گذاران به آينده اقتصاد و توليد كشور و همچنين شرايط ويژه استان، شاهد حضور قابل توجه سرمايه گذاران بخش خصوصي در سطح شهرك ها و نواحي صنعتي هستيم.

وي با بيان اينكه در ۹ ماهه سال جاري ۱۲۳ قرارداد براي استقرار صنايع با اين شركت منعقد شده است تصريح كرد: از آنجايي كه اين شركت متولي توسعه و حمايت و ايجاد زيرساختها براي صنايع كوچك ومتوسط است قالب اين واحدهاي توليدي نيز از صنايع كوچك ومتوسط وصنوف هستند كه در حال استقرار در شهرك ها و نواحي صنعتي قم مي باشند.

طيبي نژاد در ادامه با اشاره به حجم زمين هاي واگذارشده به ۱۲۳ متقاضي سرمايه گذاري اضافه كرد: خوشبختانه از نظر وسعت زمين واگذاري نيز طي همين مدت در مقايسه با يك دهه گذشته نيز با ۱۸۰ هكتار واگذاري آماري منحصر بفرد بحساب مي آيد.

وي زمان مورد نياز براي تبديل طرح ها و قراردادهاي امضاء شده به واحد صنعتي و بهره برداري از آنها را مدنظر قرار داد و گفت: به طور متوسط براي رسيدن يك طرح صنعتي به واحد بهره بردار دوسال زمان نياز است كه در اين مدت كارشناسان و مشاوران اين شركت به همراه مشاوران بخش خصوصي در كنار سرمايه گذار قرار دارند تا واحد صنعتي به مرحله توليد برسد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت حمايت از سرمايه گذاران از بدو ورود به شهرك هاي صنعتي تا زمان توليد كالا و حتي حضور در بازارهاي داخلي و خارجي توسط اين شركت را مورد تاكيد قرار داد و افزود: با سياست هاي راهبردي سازمان صنايع كوچك وهمچنين اجراي برنامه هاي راهبردي در اين زمينه به صورت جدي در كنار فعالان عرصه توليد و اشتغال در استان هستيم.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم توسعه مدل خوشه هاي صنعتي براي توليدات استان و توسعه بازار هاي داخلي و خارجي براي انها و همچنين شناسايي و رفع مشكلات و حلقه هاي مفقوده در اين ميان را از ديگر برنامه هاي اين شركت در حمايت از صنايع كوچك ومتوسط استان قم برشمرد و خاطرنشان ساخت: طي چند سال اخير با اجرايي شدن برنامه هاي حمايتي سازمان صنايع كوچك شاهد دستاوردهاي خوبي در استان بوديم كه اميدواريم طي ساليان آينده شاهد شكوفايي بيش از پيش صنعت استان باشيم.