انجام ۶۴ پروژه در امام‌زادگان قم با اعتبار ۶ میلیارد تومان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طرح جامع ۱۰ امامزاده در سال جاری تهیه و تصویب شده است، گفت: بازسازی کامل ۵ امامزاده آغاز شده و ۶۴ پروژه در امام زادگان با اعتباری قریب ۶میلیارد تومان در مساحت ۲۵هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال انجام است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان  […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طرح جامع ۱۰ امامزاده در سال جاری تهیه و تصویب شده است، گفت: بازسازی کامل ۵ امامزاده آغاز شده و ۶۴ پروژه در امام زادگان با اعتباری قریب ۶میلیارد تومان در مساحت ۲۵هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان  قم، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، امروز در نشست خبری پیرامون دهه وقف، عنوان کرد: این دهه از ۲۵ آبان ماه آغاز می‌شود و قطعا فرصتی جهت معرفی برکات این سنت حسنه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: وقف سرمایه عظیم انسانیت است که ریشه در نهاد آدمی دارد؛ حس نوع‌دوستی انسان او را به بهترین نوع احسان و خدمت رسانی در جامعه هدایت می کند و بهترین خدمت، سنت حسنه وقف است؛ سنتی که می‌تواند همه عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و نیازهای انسان و محیط زیست را شامل شود.

در گذشته مظاهر تمدن بشری در قالب موقوفات در جامعه نشان داده می‌شد

وی با بیان اینکه احسان ماندگار وقف، ظرفیت سیال بالایی در ماندگار کردن انفاق خیرین در مسیر نیازهای جامعه دارد، گفت: بزرگترین واقف اسلام، پیامبر مکرم(ص) و بعد از ایشان ائمه(ع) بودند که سپس علما و بزرگان و خیرین با تاسی به سیره پیغمبر اکرم(س) در رفع نیازهای جامعه، سرمایه های خود را به سمت وقف هدایت کردند.

حسینی مقدم افزود: در گذشته دور همه مظاهر تمدن بشری در قالب وقف و موقوفات در جامعه نشان داده می‌شد؛ هرکجا دانشگاه، مدرسه، بیمارستان، پل، راه دسترسی و آب‌انبار و کاروانسرایی وجود داشته، توسط واقفان احداث شده و جامعه امروز هم باید به بزرگان تاسی کرده از انها الگو بگیرد و برای رفع مشکلات اجتماعی و نیازهای مراکز درمانی و تجهیزات مرتبط با علوم و فنون جدید و همچنین مقابله با پیامدهای منفی حوادث غیرمترقبه سرمایه های قابل توجهی را در مسیر وقف قرار دهد.

مدیریت شفاف، کارآمد و بروز در اداره موقوفات حاکم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت حرکت امام خمینی(ره) در مدیریت و احیاء موقوفات، انقلابی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امروز مدیریت شفاف، کارآمد و بروز در اداره موقوفات حاکم است، گفت: بحمدلله در عرصه های فرهنگی و اجتماعی گام های بزرگی در سنت حسنه وقف برداشته شده است، در استان قم در عرصه قرآنی قریب به ۷هزار نفر تحت پوشش طرح تربیت حافظان قرآن قرار دارند، هم چنین مسابقات شهرستانی و استانی قرآن کریم با استقبال بالای علاقه مندان برگزار و در مرحله کشوری قاریان و حافظان استان موفق به کسب رتبه سوم کشور شدند.

توزیع ۱۰هزار جلد قرآن کریم از محل موقوفات

حسینی مقدم اظهار داشت: قریب ۱۰ هزار جلد قرآن کریم از محل موقوفات منطبق در بین مراکز فرهنگی مذهبی توزیع شده است و از آغاز سال جاری تا کنون ۴۰۰نفر از روحانیون و مبلغین برای حضور در امامزادگان و خیمه های معرفت در مناطق شهری و روستایی اعزام شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: چهارده ویژه برنامه فرهنگی از قبیل طرح ارامش بهاری، ضیافت الهی، اوقات فراغت، بصیرت عاشورایی و طرح های مختلف دیگر با همت هیئت امنا، روحانیون و مراکز فرهنگی امامزادگان اجرا شده است.

رشد ۳۰۰درصدی نیات واقفین

وی با بیان اینکه ۶۰۰صد نفر به عنوان هیئت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شناسایی و بکارگیری شده اند، افزود: نیات واقفین با رشدی ۳۰۰درصدی نسبت به سال گذشته در خدمت ارتقاء سطح فرهنگی و دینی مردم بوده است.

اخذ سند مالکیت ۹۰۰ رقبه وقفی/انجام ۶۴پروژه در امام‌زادگان

حسینی مقدم با بیان اینکه ۱هزار و ۵۰۰ رقبه وقفی در سامانه به ثبت رسیده است، گفت: برای ۹۰۰ رقبه وقفی سند مالکیت اخذ شده و طرح جامع ۱۰ امامزاده در سال جاری تهیه و تصویب شده است، همچنین بازسازی کامل ۵ امامزاده دیگر نیز آغاز شده و ۶۴ پروژه در امام زادگان با اعتباری قریب ۶میلیارد تومان در مسحت ۲۵هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال انجام است.

وی در پایان به برنامه های دهه بزرگداشت وقف اشاره داشت، و گفت: حضور پررنگ در رسانه ها بویژه صداوسیما، برگزاری همایش یاوران وقف، راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم، نشست های صنفی، برپایی نمایشگاه عملکرد، دیدار با علما، برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله در بقاع شاخص بخشی از برنامه ای این دهه است.