انتقادآیت الله فاضل لنکرانی ازتضعیف فرهنگ عزاداری توسط برخی افراد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از مواضع برخی افراد در تضعیف فرهنگ عزاداری گفت: در روایات اسلامی به عزاداری با ضربه زدن به صورت و بدن تأکید شده است و من از شنیدن مواضع برخی اندیشمندان در تضعیف فرهنگ عزاداری تعجب می‌کنم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی […]

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از مواضع برخی افراد در تضعیف فرهنگ عزاداری گفت: در روایات اسلامی به عزاداری با ضربه زدن به صورت و بدن تأکید شده است و من از شنیدن مواضع برخی اندیشمندان در تضعیف فرهنگ عزاداری تعجب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی شنبه شب در نهمین سوگواره شعر عاشورایی که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با بیان اینکه باید با استفاده از فرصت ماه محرم و صفر در مسیر تکامل و پیشرفت گام برداریم اظهار کرد: محرم، ماه تکامل و پیشرفت انسان‌ها است و سفارش به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره عاشورا به دلیل زنده نگه‌داشتن جان و روح انسان‌ها است.

وی با تأکید بر اهمیت تعظیم شعائر حسینی (ع) افزود: تعظیم شعائر اهل بیت(ع) اجر و ثواب بسیار زیادی دارد اما نباید در اصل و کیفیت عزاداری و سوگواری شبهه و اخلالی وارد شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: براساس روایات گریه در عزای امام حسین (ع) تأکید شده است و تنها گوش دادن به سخنان واعظ کافی نیست و باید جوانان را برای عزاداری نسبت به واقعه عاشورا تشویق کرد.

وی با انتقاد از مواضع برخی افراد در تضعیف فرهنگ عزاداری عنوان کرد: در روایات اسلامی به عزاداری با ضربه زدن به صورت و بدن تأکید شده است و من از شنیدن مواضع برخی اندیشمندان در تضعیف فرهنگ عزاداری تعجب می‌کنم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: در عظمت و اهمیت عزاداری اهل بیت (ع) شک و تردیدی وجود ندارد و به هر قدر که عزاداری‌ها با شکوه بیشتری برگزار شود، پسندیده‌تر و بهتر است.

وی با اشاره به ویژگی مداحان اهل بیت(ع) تصریح کرد: مداحان و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) باید نشانه‌ای از اهل بیت(ع) داشته باشند به‌گونه‌ای که رفتار و کردار مداح، مردم را به یاد معارف اسلامی بیندازد.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: مداحان باید مراقب باشند تا هنر مداحی خود را در اختیار احزاب سیاسی قرار ندهند و نباید از فرصت مداحی برای تقویت و یا تخریب احزاب سیاسی استفاده کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: مداحان باید به حفظ وحدت اسلامی توجه داشته باشند و از اشعار غنی و پرمحتوا استفاده کنند.

منبع:فارس