انتخاب قم به عنوان یکی ازاستان های برترکشور درزمینه امنیت سرمایه گذاری

استاندار قم با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری جهت رونق اقتصادی در قم، از انتخاب استان قم به عنوان یکی از استانهای برتر کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید […]

استاندار قم با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری جهت رونق اقتصادی در قم، از انتخاب استان قم به عنوان یکی از استانهای برتر کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت تسری روحیه تعامل به بدنه دستگاه ها، افزود: پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع به ویژه سرمایه گذاران اقتصادی در دستور کار مدیران استان قم قرار دارد.

سرمست اساس کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را برنامه محوری دانست و تصریح کرد: راهبرد استراتژیک این جلسات در راستای رونق تولید، اتخاذ راهکارهایی جهت بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و رشد اشتغال استان است.

وی همچنین به انتخاب استان قم به عنوان یکی از استان های برتر از نظر امنیت سرمایه گذاری اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد بستر جذب سرمایه گذاری از اهداف مهم مسئولان قم است که در این مسیر برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید استان قم را با مشارکت تشکل های صنفی، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک های صنعتی را در پیش داریم.

همچنین در این جلسه بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: واحدهای تولیدی و اقتصادی دارای مسئله به دو گروه دارای مشکل‌ و بحرانی تقسیم‌بندی شده اند که در استان قم واحد اقتصادی و تولیدی بحرانی مشاهده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان در بحث بازسازی واحدهای فرسوده صنعتی ابلاغ‌ شده بود که از این میزان ۳۷ هزار واحد تولیدی اعتباری بالغ‌بر ۲۵ هزار میلیارد تومان را جذب کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات پرداخت‌شده در راستای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، بیش از ۳۲ هزار پرونده متقاضی نیز خارج از مدار رونق تولید توسط شبکه بانکی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

دین‌پرست ابلاغ ۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی به امر اشتغال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سهم قم از این اعتبارات ۱۴۱ میلیارد تومان است و از این میزان تاکنون ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات در قم به مرحله پرداخت رسیده است و ایجاد یک هزار و ۶۸۶ شغل جدید از این تسهیلات پیش بینی می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ثبات در بازار و قیمت کالاهای اساسی گفت: در شرایط سخت تحریمی، بحث تنظیم بازار مساله بسیار مهمی بوده و باید اهتمام ویژه‌ای در ثبات قیمت‌ها و تامین کالاهای اساسی صورت بگیرد.