انبارهای احتکار ۲۵۵ میلیاردی خودروهای صفر کیلومتر در قم لو رفت

فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی محل دپو ۲۰۹ دستگاه خودرو صفر کیلومتر به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال طی ۲ هفته گذشته در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “سید محمود میرفیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به نوسانات قيمت خودرو در […]

فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی محل دپو ۲۰۹ دستگاه خودرو صفر کیلومتر به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال طی ۲ هفته گذشته در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “سید محمود میرفیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به نوسانات قيمت خودرو در بازار داخل، طرح تشديد مبارزه و مقابله با دپو خودروهای صفر کیلومتر به صورت ويژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: طی ۱۴ روز گذشته با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم، ۱۳ محل احتکار خودروهای صفر کیلومتر شناسایی و با همکاری کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضائی استان مورد بازرسی قرار گرفت.

سردار میرفیضی گفت: در نتیجه این بازرسی ها ۲۰۹ دستگاه خودرو ایرانی و خارجی، بنا به نظر کارشناسان به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال کشف شده است.

وی خودروهای احتکار شده را شامل ۵۷ دستگاه پراید، ۱۲ دستگاه ۲۰۶، ۳۲ دستگاه پژو پارس، ۲ دستگاه رانا، ۲ دستگاه پژو ۲۰۷، ۱۲ دستگاه پژو ۴۰۵، ۲ دستگاه آریسون، ۳ دستگاه هایما، ۷ دستگاه سمند، یک دستگاه دنا، ۲ دستگاه دنا پلاس، یک دستگاه دانگ فنگ، ۱۶ دستگاه تیبا، ۵ دستگاه پراید وانت، ۱۲ دستگاه ساندرو، ۴ دستگاه ال ۹۰، ۴ دستگاه نیسان وانت، ۵ دستگاه ساینا، ۹ دستگاه کوئیک، ۳ دستگاه برلیانس، ۱۲ دستگاه جک، یک دستگاه سانتافه، ۲ دستگاه جیلی، یک دستگاه آزرا، یک دستگاه سراتو و یک دستگاه پیک ریج دانست.

فرمانده انتظامی استان قم در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعاليت افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

/////////////

کشف ۲۲ دستگاه کولرگازی قاچاق در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۲۲ دستگاه کولرگازی و ۴۵ کارتن گل مصنوعي قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با تلاش مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم، ۴ دستگاه خودرو حامل بار قاچاق در اتوبان “قم-تهران” شناسایی و توقیف شدند.

وی ادامه داد: این خودروها شامل یک دستگاه ال ۹۰ ، یک دستگاه پراید و ۲ دستگاه نیسان وانت بوده که به صورت ستوني و با سرعت بالا در حال حمل کالای قاچاق بودند که توسط مأموران متوقف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم افزود: در بازرسی از خودروها، ۲۲ دستگاه کولر گازي و ۴۵ کارتن گل مصنوعي قاچاق کشف و ۴ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان گمرکات استان، ارزش محموله قاچاق حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.