امنیت و آرامش شهروندان و مسافران، نهایت آرزوی پلیس است

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: تمام تلاش پلیس قم این است که امنیت و آرامش مطلوبی را برای شهروندان به ویژه زائران و مسافرانی که در ایام تعطیلات نوروزی به این استان تردد دارند، ایجاد کنیم و این امر نهایت آرزوی پلیس است. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” صیاد درویشی” در مصاحبه […]

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: تمام تلاش پلیس قم این است که امنیت و آرامش مطلوبی را برای شهروندان به ویژه زائران و مسافرانی که در ایام تعطیلات نوروزی به این استان تردد دارند، ایجاد کنیم و این امر نهایت آرزوی پلیس است.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” صیاد درویشی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: تمام اقدامات و عملکرد پلیس قم در قرارگاه امام علی (علیه السلام) مورد پایش قرار می گیرد، در حوزه های مختلف ترافیکی ، انتظامی و عملیاتی تلاش می کنیم که به موقع نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم و سطح امنیت را در استان ارتقاء بخشیم، تمام تلاش پلیس قم این است که امنیت و آرامش مطلوبی را برای شهروندان به ویژه زائران و مسافرانی که در ایام تعطیلات نوروزی به این استان تردد دارند ، ایجاد کنیم و این امر نهایت آرزوی پلیس است.

وی افزود: تلاش می کنیم علاوه بر اینکه از لایه های نظارت درونی برای ارائه کیفی خدمات استفاده کنیم، از نظارت مردمی  نیز در تامین امنیت در ایام نوروز  برخوردار شویم.

سرهنگ درویشی ادامه داد: نظرات مردم اعم از انتقاد، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس از طریق سامانه  ۱۹۷ دریافت و آمار ها نشان می دهند که میزان تقدیر و تشکر از اقدامات پلیس قم در این ایام به مقدار قابل توجهی افزایش داشته و نظرسنجی هایی که از افکار عمومی و زائران ، مسافران و شهروندان در این استان انجام شده حاکی است که بیش از  ۸۵ درصد مردم از امنیت روانی و ۸۲ درصد در حوزه خدمات انتظامی و ۷۹ درصد در حوزه خدمات ترافیکی پلیس قم اظهار رضایت کرده اند که با تلاش شبانه روزی پلیس قم به دست آمده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در حوزه ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای از شروع طرح نوروزی تا کنون ۲۶ درصد کاهش تلفات جاده ای و داخل شهر را شاهد بودیم که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است .

وی بیان داشت: در حوزه کنترل جرایم به ویژه سرقت ،علیرغم افزایش درصدی سرقت ها ، شاهد افزایش  ۵۶ درصدی کشفیات انواع سرقت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

سرهنگ درویشی ابراز داشت: با تلاش همکاران من بیش از ۹۳ درصد اقلامی که از مردم و مسافران سرقت شده بود، کشف شد که این آمار بسیار قابل توجه و رضایت بخش است .

جانشین فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: حجم تردد مسافران در حوزه استحفاظی استان قم ، به ویژه در محور های مواصلاتی، ۹ درصد و حجم مسافران وارد شده به قم ۱۲ درصد افزایش و  تلفات جانی در حوزه تصادفات ۲۱ درصد کاهش  نسبت به سال گذشته داشته که این امر حاصل اقدامات خوب کنترل ترافیکی از سوی همکاران من در پلیس راه و راهور  و همکاری رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

سرهنگ درویشی به رانندگان توصیه کرد:  از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد به شدت خودداری کنند و در صورت خواب آلودگی و خستگی به اندازه کافی استراحت و سپس به حرکت خود  ادامه دهند تا سفری ایمن و با آرامش داشته باشند ، همچنین از تمام شهروندان تقاضا می کنیم هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به جرایم و ناهنجاری های اجتماعی محل زندگی و کار خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .