- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی ودانشگاه مولانا افغانستان

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با رییس دانشگاه مولانا جلال الدین محمد بلخی افغانستان، گفت: تجربه سه دهه دانشگاه مذاهب اسلامی در مبارزه آکادمیک با تکفیر و افراط گرایی یک سرمایه بزرگ است که حاضریم آن را در اختیار کشورهای مسلمان قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد حسین مختاری؛ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در سفر به کشور افغانستان با ” الحاج محمد یحیی انوری” رییس دانشگاه مولانا جلال الدین محمد بلخی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که وابسته فرهنگی ایران در مزار شریف نیز حضور داشت، تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه مولانا به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

در ادامه این دیدار رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه ما معتقدیم برای مبارزه با تکفیر و تروریسم باید راه آکادمیک را پیگیری کرد و تقریب را نقشه راه خود قرار داد گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی هم از حیث علمی و هم عملی یک مرکز ممتاز و ویژه در عرصه تقریب است که از دانشجو گرفته تا استاد و کارمند از مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند و این یک نمونه عینی و عملی از تقریب است.

فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی پرچم‌داران تقریب در سراسر دنیا

دکتر مختاری فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی را پرچم‌داران تقریب در سراسر دنیا معرفی کرد و افزود: فارغ التحصیلان افغانستانی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز هم اکنون از اساتید دانشگاه‌های این کشور به ویژه دانشگاه مولانا هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی جزوه صاحبان اصلی دانشگاه و سرمایه های آن هستند.

وی وجود زمینه های مشترک به ویژه در حوزه زبان، تاریخ، فرهنگ و دین بین دو کشور ایران و افغانستان را سبب گسترش همکاریها عنوان کرد و گفت: تجربه سه دهه دانشگاه مذاهب اسلامی در مبارزه آکادمیک با تکفیر و افراط گرایی یک سرمایه بزرگ است که حاضریم آن را در اختیار کشورهای مسلمان قرار دهیم.

امضای تفاهم نامه همکاری در عرصه های آموزشی، پژوهشی و…

محمد یحیی انوری” رئیس دانشگاه مولانا نیز در این دیدار دانشگاه مذاهب اسلامی را دارای اعتبار و جایگاه ویژه در افغانستان عنوان کرد و گفت: فارغ التحصیلان افغانستانی این دانشگاه از اساتید خوب دانشگاه های افغانستان هستند و ما خوشحالیم که بتوانیم دوره های دانش افزایی را برای اساتید دانشگاه مولانا برگزار کنیم.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو دانشگاه با محوریت برگزاری دوره های آموزشی مشترک، پژوهش ها و انتشارات مشترک و همچنین تبادل دانشجو و استاد به امضاء روسای دو دانشگاه رسید