- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

امضای تفاهم‌نامه ساخت فیلم سینمایی حضرت معصومه(س)درقم

تفاهم‌نامه ساخت فیلم سینمایی حضرت معصومه(س) روز چهارشنبه طی آیینی در سالن جلسات پژوهشکده علامه‌طباطبایی قم، میان حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) و جواد افشار کارگردان این فیلم به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین، افزود: دغدغه مشترک تمام عوامل این فیلم تولید اثری فاخر پیرامون حضرت معصومه(س) با ویژگی‌های بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به مطالعه ۱۰ ساله پیرامون محتوای این اثر هنری گفت: محتوای غنی و پیشینه مطالعاتی قوی و همچنین عوامل اجرایی و کادر کارگردانی مجرب آن، ازجمله ویژگی‌های برجسته این فیلم است.

وی ادامه داد: امروز سینما و رسانه مهم‌ترین ابزار برای انتقال مفاهیم غنی است که باید برای استفاده از ظرفیت‌های ویژه آن‌ها، از فعالان این عرصه برای تولید آثار فرهنگی فاخر حمایت کرد.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این آیین گفت: این فیلم پیرامون شخصیت و زندگینامه حضرت معصومه(س) در قالب سینمایی است که روند ساخت رسمی آن از امروز آغاز می‌شود.

هادی محمودنژاد، خدمت به بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) را توفیقی بزرگ دانست و ادامه داد: فیلم حضرت معصومه(س) به‌طورقطع اقدامی ارزشمند در تاریخ سینمای ایران است.

وی گفت: فیلم حضرت معصومه(س) پیرامون یکی از بانوان بزرگ اسلام است که در قالب هنر مقاطع مختلف زندگی این بانوی باکرامت را به نمایش درمی‌آورد.

فیلم حضرت معصومه ۱۴۰ بازیگر اصلی دارد

جواد افشار، کارگردان این پروژه سینمایی نیز بابیان اینکه بیش از ۱۵ سال است که پیگیر ساخت فیلمی پیرامون حضرت معصومه(س) هستم گفت: ساخت فیلمی پیرامون این بانوی باکرامت، حق مردم و حق این بانوی بزرگ اسلام برای شناساندن این کریمه اهل‌بیت(س) است.

وی با اشاره به حضور میلیون‌ها زائران از سراسر ایران و کشورهای مختلف در قم و زیارت مضجع این بانوی باکرامت، ادامه داد: هجرت تاریخ‌ساز حضرت معصومه(س) و ابعاد و جریان‌های پیرامون حضرت معصومه(س) در سال‌های ۱۸۰ تا ۲۲۹ هجری قمری در این فیلم به تصویر کشیده می‌شود که بخش عمده آن مربوط به یک سال و نیم آخر زندگی این بانو باکرامت است.

کارگردان فیلم حضرت معصومه(س) گفت: مراحل تحقیق این طرح طی شده و از امروز پس از مشورت گرفتن با مشاور تعیین‌شده توسط حرم حضرت معصومه(س)، نگارش فیلم‌نامه در دستور کار است و از سال آینده پیش‌تولید این فیلم نیز آغاز می‌شود.

افشار با تاکید بر اینکه در این فیلم ۱۴۰ بازیگر و شخصیت به ایفای نقش می‌پردازند، افزود: این فیلم سینمایی بیش از ۷۰ لوکیشن دارد و به دلیل اینکه تعداد زیادی از این لوکیشن ها باید ساخته شود، روند پیش‌تولید ساخت این فیلم زمان‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که برای حفظ ساحت مقدس این بانو از نمایش صورت و سیمای حضرت در این فیلم پرهیز می‌شود گفت: فیلم‌نامه به‌صورت گذرا از مقطع کودکی آغاز ولی موضوع اصلی این فیلم آغاز هجرت امام رضا(ع) تا رحلت حضرت معصومه(س) است.

ساخت فیلم حضرت معصومه(س) سه سال زمان خواهد برد

مجتبی امینی تهیه‌کننده فیلم حضرت معصومه(س) نیز در این آیین بابیان اینکه بیش از ۱۰ سال است برای ساخت فیلمی پیرامون حضرت معصومه(س) پیگیری‌هایی توسط کارگردان آن صورت گرفته است، گفت: پشتوانه ۱۰ ساله پژوهش با استفاده از ۱۷۰ منبع و کتاب پیرامون این فیلم، موجب شده تا فیلم‌نامه این اثر دارای پشتوانه و استنادهای قوی تاریخی باشد.

وی بابیان این‌که تمام تلاش عوامل این فیلم، تولید اثری فاخر و ماندگار پیرامون حضرت معصومه(س) در عرصه سینماست گفت: باگذشت ۴۰ سال از گذشت انقلاب اسلامی، متاسفانه هیچ پروژه سینمایی برای معرفی شخصیت و جریان سازی حضرت فاطمه معصومه(س) تولید نشده است که هدف این فیلم معرفی ابعاد شخصیتی و مقطع‌های مختلف زندگی کریمه اهل‌بیت(ع)است.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، روند ساخت این فیلم از امروز به مدت سه سال زمان خواهد برد.