امروز جوانان کشور درمقابله بااستکبارودفاع ازناموس درمقابل دشمن ایستاده‌اند

امیرآبادی گفت: گفت: امروز هم جوانان کشور در مقابله با استکبار و دفاع از ناموس در مقابل دشمن ایستاده‌اند و اگر نسل جدید، در حفظ ارزش‌ها باانگیزه و توان بیشتری از جوانان دوره دفاع مقدس نباشند، قطعاً کمتر نیستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  رهپویان قم ،احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی […]

امیرآبادی گفت: گفت: امروز هم جوانان کشور در مقابله با استکبار و دفاع از ناموس در مقابل دشمن ایستاده‌اند و اگر نسل جدید، در حفظ ارزش‌ها باانگیزه و توان بیشتری از جوانان دوره دفاع مقدس نباشند، قطعاً کمتر نیستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  رهپویان قم ،احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنگره شهید فهمیده و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی شهرستان قم با انتقاد از کسانی می‌گویند این یادواره‌ها تأثیر چندانی در نسل‌های جدید ندارد، اظهار داشت: اینکه گفته شود یادواره شهدا بی‌تأثیر است را قبول ندارم و باید پرسید اگر این کنگره‌ها نبود چه وضعیتی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در حال حاضر مردم ما در مسیر انقلاب و نظام، این سختی‌های تحمیلی از سوی دشمنان را تحمل می‌کنند و مشکلات را به جان می‌خرند و در مقابل دشمنان و استکبار ایستادند، به جهت یادآوری همین راه شهدا و همین کنگره‌های شهداست، گفت: امروز هم جوانان کشور در مقابله با استکبار و دفاع از ناموس در مقابل دشمن ایستاده‌اند و اگر نسل جدید، در حفظ ارزش‌ها باانگیزه و توان بیشتری از جوانان دوره دفاع مقدس نباشند، قطعاً کمتر نیستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز هم اگر خدای‌ناکرده، اتفاقی برای کشور بیفتد، جوانان امروز، همچون جوانان دفاع مقدس می‌ایستند و نمونه شهدای مدافع حرم که اکثراً متولدین دهه هفتاد هستند و با تمام سخت‌گیری‌هایی که در اعزام به سوریه وجود داشت، خودشان را به آنجا رساندند و از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع کردند و از امنیت ملی ایران و مسلمانان جهان دفاع کردند.

وی با تصریح بر اینکه این یادواره‌ها در شهرها و روستاها قطعاً یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد و قطعاً در تصمیمات مسئولین شرکت‌کننده نیز مؤثر است، افزود: اینکه شکل برگزاری این مراسم‌ها چقدر مؤثر است یا نه، بالاخره باید بدانیم که این یادواره‌ها مردمی است و هزینه سنگینی ندارد و اگر کار فرهنگی خیلی بزرگ شود، مسائل مالی و بودجه سنگین نیاز دارد که غیرممکن می‌شود. به همین جهت همین شکل مردمی آن بهترین و مؤثرترین نوع برگزاری است.

امیرآبادی با یادآوری نقش و شخصیت شهید فهمیده، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که شهید فهمیده به عنوان الگویی برای نوجوان و جوانان شناسانده شود. برای رسیدن به این مقصود نیز باید در کتاب‌های درسی در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر کار شود و مراقب باشیم دشمنان یاد شهدا را از اذهان و کتاب‌های درسی و کوچه‌ها، پاک نکنند چراکه شهید فهمیده‌های زیادی داریم که باید شناسانده شوند.