- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اماکن مهمان پذیر از اسكان وپذيرش اتباع غيرمجاز وبي هويت خودداري کنند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان تاکید کرد: اماکن مهمان پذیر از اسكان و پذيرش اتباع غيرمجاز و بي هويت خودداري کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”پیام کاویانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، از اتباع ایرانی، خواست، هنگام اخذ رواديد از سفارتخانه ها، مراقب اشخاص جاعل و كلاهبردار در اطراف سفارتخانه ها و در مسافرت به خارج از كشور، گذرنامه و مدارک هويتي خود را به افراد ناشناس تحويل ندهيد.

وی گفت: هموطنان هنگام ثبت نام در تورهاي سياحتي و زيارتي، صرفاً از آژانس هاي معتبر داراي مجوز سازمان هواپيمايي و حج و زيارت استفاده کرده و حتماً شماره تماس شخصي، نشاني و تلفن سفارت و نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در كشور مقصد را همراه داشته باشند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در ادامه با تاکید بر دقت افراد به تاريخ اعتبار گذرنامه، افزود:قبل از مسافرت با فرهنگ و قوانين جاري در مورد تردد و اقامت خارجيان در كشور مقصد آشنايي حاصل كنيد.

سرهنگ کاویانی سپس ضمن تاکید بر حفظ و نگهداري اسناد مسافرتي به خصوص گذرنامه و رواديد، تصریح کرد: هموطنان از تبديل دلار، خارج از صرافي هاي مجاز و توسط اتباع خارجي خودداري کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم، در خاتمه بر ضرورت اخذ نظريه از پليس مهاجرت و گذرنامه در ازدواج با تبعه خارجي تاکید کرد و گفت:اماکن مهمان پذیر از اسكان، پذيرش و همچنین به كارگيري اتباع خارجي غيرمجاز و بي هويت خودداري و حضور آن ها را از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.