کل اخبار 4474 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : پنج شنبه - ۹ - فروردین - ۱۴۰۳
  • ساعت :

    افزایش ظرفیت گلابگیری باغات آستان مقدس به ۴۵ تن

    معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن و استحصال سایر عرقیات از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ تن برسد درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۱۰ […]

    معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن و استحصال سایر عرقیات از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ تن برسد درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۱۰ تن بوده است.

    به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حسین فراهانی طی گفت‌وگویی با اشاره به بخشی از دستاوردهای مؤسسه زائر در حوزه‌های کشاورزی اظهار کرد: عملیات برداشت گل و آیین گلابگیری هم‌زمان با شکوفا شدن گل‌های محمدی در باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در بخش جعفرآباد قم آغاز شده است.

    وی اضافه کرد: در سال جدید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است مدیریت کشاورزی فاطمیه با بهره‌گیری از دو دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی و گلابگیری ظرفیت تولیدی خود را به دو برابر سال قبل افزایش داده است.

    معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن و استحصال سایر عرقیات از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ تن برسد درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۱۰ تن بوده است.

    وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و افزایش حجم بارندگی‌ها گلاب و عرقیات استحصال شده باغات موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از کیفیت بسیار خوبی برخودار خواهد بود که این گلاب در فروشگاه‌های متبرکات اطراف حرم مطهر در اختیار عموم مردم قرار داده می‌شود.

    تقدیر از اهتمام آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه

    عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از اهتمام آستان مقدس بانوی کرامت در اجرای رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه، گفت: از انواع هزینه کردن برای دین، گذشتن از آبرو، غضب، مال و جان در راه خداست که نمونه گذشت از مال را امروز در سراسر کشور با اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مشاهده می‌‎کنیم.

     آیت‌الله سید احمد خاتمی در ویژه‌برنامه خانواده فاطمی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، با اشاره به روایات مختلف با موضوع صبر، اظهار کرد: شاخص روایات صبر این کلام امام صادق علیه‌السلام است که می‌فرماید «اَلصَّبْرُ مِنَ اَلْإِيمَانِ بِمَنْزِلَةِ اَلرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ فَإِذَا ذَهَبَ اَلرَّأْسُ ذَهَبَ اَلْجَسَدُ وَ كَذَلِكَ إِذَا ذَهَبَ اَلصَّبْرُ ذَهَبَ اَلْإِيمَانُ؛ صبر نسبت به ايمان همانند سر نسبت به بدن است، هر گاه سر برود تن مى‌رود، همچنين هنگامى كه صبر برود ايمان مى‌رود».
    وی افزود: امام علی علیه‌السلام هم در سخنی می‌فرمایند «اَيُّهَا اَلنَّاسُ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ لاَ دِينَ لِمَنْ لاَ صَبْرَ لَهُ؛ مردم! بر شما باد صبر و شكيبائى، چون كسى كه صــبر ندارد، دین ندارد».
    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه با توجه به این روایات دین و ایمان افراد دارای دو صورت است، ادامه داد: صورت اول این‌که دین افراد موقتی و عاریه‌ای است چون هزینه‌ای برای آن نشده و صورت دوم، دین ماندگار و همیشگی است، چون افراد در راه حفظ دین هزینه کرده‌اند و این هزینه همان صبر است.
    وی ضمن تقدیر از اهتمام آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در اجرای رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه، بیان کرد: از انواع هزینه کردن برای دین، گذشتن از آبرو، غضب، مال و جان در راه خداست که نمونه گذشت از مال را امروز در سراسر کشور با اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و روز به روز در حال گسترش است، می‌بینیم؛ امروز آستان مقدس نیز در این عرصه گام برداشته که این حرکت بسیار قابل تقدیر است.
    خاتمی خاطرنشان کرد: بالاترین هزینه برای حفظ دین، گذشتن از جان در راه خداست که شهیدان نمونه بارز این گذشت و خدمت هستند و به درستی که شهادت بالاترین خدمت است.
    وی، صبر را هزینه‌کردن در راه دین دانست و گفت: حوزه‌های این هزینه‌کردن در روایات معصومین(ع) سه حوزه «اطاعت از خدا»، «ایستادن در برابر معصیت» و «صبر در مصیبت» است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا