- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

افت تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد قم بدون پرداخت هزینه جبران می شود

امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با بهره گیری از بهترین معلمین مدارس نمونه مردمی، و غیرانتفاعی، افت تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت را در ایام محدودیت های کرونا جبران می کند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  اطلاع رسانی کمیته امداد، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم، از تعامل مستقیم کمیته امداد با وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور و به تبع آن اداره کل کمیته امداد استان قم با اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این اقدام مهم با هدف ارائه خدمات بهینه به همه ی دانش‌آموزان تحت حمایت استان صورت گرفته است.
وی ساماندهی دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان قم را خاطر نشان و تصریح کرد: با هدفگذاری معاونت امور فرهنگی کمیته امداد استان قم، دانش آموزان در حال تحصیل در اتفاقی کم‌نظیر از چهار هزار و ۲۰۰ نفر به ۶ هزار نفر افزایش یافتند.
صالحی با بیان اینکه برای جبران ما به التفاوت آمار با یکایک دانش آموزان تحت حمایتی که خدمات دریافت نکرده بودند تماس گرفته شد گفت: این دانش‌آموزان بعد از اخذ گواهی تحصیلی و تشکیل پرونده از انواع خدمات حمایت تحصیلی برخوردار شدند.
وی این خدمات تحصیلی را شامل هزینه‌های لوازم التحریر و پوشاک و کمک هزینه کلاس‌های بزرگسالان و موسسات کنکوری عنوان و تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی برای این دانش‌آموزان از اقدامات مهم کمیته امداد استان قم است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم محدودیت‌های تحصیل حضوری دانش آموزان در مدرسه را یادآور شد و گفت: در گام اول طبق اولویت بندی انجام شده ۵۰۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزانی که خانواده آنها سه نفر به بالا محصل یا دانشجو داشتند توزیع شد.
وی با اشاره به لزوم جبران عقب ماندگی و افت تحصیلی یا ترک تحصیل دانش‌آموزان بیان کرد: برای تحقق این هدف از مشاوران، مددکاران و مسئولان فرهنگی و بهترین معلمین مدارس نمونه مردمی، و غیرانتفاعی جهت تدریس رایگان کلاس های تقویتی به شکل کاملا منسجم استفاده شد.
صالحی افزود: این آموزش‌ها در مقاطع و پایه‌های تحصیلی جداگانه در مجتمع ولایت از یک ماه قبل برنامه‌ریزی و در حال اجرا تا پایان خرداد ماه می باشد.