- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

افتتاح ۱۱۰ پروژه هم‌زمان با دهه کرامت در قم

شهردار قم در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ضمن تشریح فعالیت‌های مجموعه خود در سال جاری گفت: هم‌زمان با دهه کرامت ۱۱۰ پروژه به همت شهرداری در قم افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری  رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه جمعی از مدیران شهری در آستانه دهه کرامت با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار قم در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی، فضای سبز، خدماتی، حمل‌ونقل، شهرسازی و اقدامات در دست اجرای شهرداری قم در سال ۹۹ ارائه نمود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری برای افتتاح ۱۱۰ پروژه همزمان با دهه کرامت، تصریح کرد: بهره‌برداری پروژه‌های شهری نقش ویژه‌ای در ایجاد نشاط اجتماعی داشته و شهرداری تمام تلاش خود را برای افزایش رضایتمندی شهروندان به کار خواهد بست.

خاطرنشان می‌شود، در این دیدار کتاب «بابای زینب» برگرفته از زندگی شهید حزب‌الله حسین مولوی نوشته فاطمه دولتی توسط آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم و همچنین شهردار قم رونمایی شد.

بهشت؛ وعده سه امام به زائران حرم حضرت معصومه(س)

یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان این که امام صادق، امام رضا و امام جواد علیهم‌السلام به زائر حضرت کریمه وعده بهشت را داده‌اند، گفت: بین تمام امام‌زادگان جلیل‌القدر یک امام‌زاده است که چنین وعده ای در رابطه با ایشان داده شده و آن هم بانویی که ازدواج هم نکردند و این نشان از جایگاه ویژه حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری طی سخنانی شب گذشته در حرم بانوی کرامت با اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام در مورد عظمت حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: مرحوم صدوق در عیون اخبار الرضا گفته است که جمعی از اشعریون خدمت امام رضا علیه‌السلام رفتند و حضرت فرمودند از ما اهل بیت(ع) نزد شما قمی‌ها قبری است و کسی که او را با شناخت حقش زیارت کند بهشت بر او واجب است.

وی با بیان این که حضرت معصومه سلام‌الله علیها در انساب به محدثه آل محمد لقب داده شده است، گفت: از اسامی ایشان بره، حمیده، طاهره، مرضیه و نقیه است و علامه مجلسی در بحار الانوار در ذکر امام زادگان جلیل القدر، قبل از حضرت عبدالعظیم حسنی بیان زندگی و زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها را بیان می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سن حضرت معصومه سلام‌الله علیها از ۱۷ تا ۲۷ سال نقل شده است که طبق نقل مشهور حدود ۲۷ سال است و در سال ۲۰۰ هجری قمری که امام رضا علیه‌السلام وارد مرو شده‌اند یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱ از دنیا رفتند.

بندانی نیشابوری با بیان این که امام صادق، امام رضا و امام جواد علیهم‌السلام به زائر حضرت کریمه وعده بهشت را داده‌اند، گفت: بین تمام امام‌زادگان جلیل‌القدر یک امام‌زاده است که چنین وعده ای در رابطه با ایشان داده شده و آن هم بانویی که ازدواج هم نکردند و این نشان از جایگاه ویژه حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست.

وی با بیان این که علمای شافعی و حنفی با پای پیاده به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌آمدند، گفت: حدود هشت حدیث از حضرت معصومه سلام‌الله علیها در احادیث فواطم نقل شده است که پیرامون دو موضوع غدیر و ولایت امیر‌المؤمنین(ع) و شفاعت دوستان امیرالمؤمنین(ع) و مقاماتشان در بهشت است.