افتتاح بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدای قم باحضوروزیر بهداشت

پروژه بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدای قم با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، پروژه بیمارستان ۱۷۲ تخت خوابی شهدای قم صبح امروز با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی […]

پروژه بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدای قم با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، پروژه بیمارستان ۱۷۲ تخت خوابی شهدای قم صبح امروز با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفت.

*اختصاص ۷۵ میلیارد تومان به منظور احداث بیمارستان شهدا قم

دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم وضعیت سلامت استان قم را تا ۴ سال گذشته بسیار نامطلوب خواند و اظهار کرد: وضعیت سلامت استان در سال‌های گذشته دون شأن این استان بود که از فرصت طرح تحول نظام سلامت استفاده شده و با برنامه استراتژیک ابتدا بنا بر اصلاح وضعیت بیمارستان‌ها گذاشته شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان هزار تخت خوابی به عنوان یک بیمارستان بین المللی تا دو الی سه سال آینده، افزود: به دنبال تحول در عرصه درمان و بهداشت را داشتیم که بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش قرار گرفته و پرونده سلامت برای بیش از سه چهارم این جمعیت ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه کارهای زمین مانده در عرصه بهداشت بسیار زیاد است، تصریح کرد: در حوزه آموزش هم کارهای خوبی صورت گرفته است اما با توجه به بهبودی که در حوزه زیرساخت‌ها درمانی قرار گرفته است در روزها و سال‌های آتی می‌توانیم بنا را بر بهبود زیرساخت‌های آموزشی بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احداث بیمارستان شهدا در سال ۸۹ زده شد، افزود: احداث این بیمارستان با مجوز ۶۹ تخت آغاز شد ولی با توجه به مشکلات اعتباری روند احداث این بیمارستان تا سال ۹۲ متوقف شد اما با توجه به تعدد جمعیت این منطقه ۶۹ تخت جوابگوی نیازهای این منطقه نبود درصدد افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان برآمدیم و با همکاری‌های صورت گرفته مجوز این بیمارستان به ۱۷۲ تخت افزایش یافت.

دکتر ایرانی‌خواه با بیان اینکه مقدمه این بیمارستان را بنا بر حوزه زنان گذاشته شده است، افزود: برای تأمین اعتبار اطراف بیمارستان از جمله پارکینگ و اصلاح وضعیت بیمارستان پیرامونی هم در حال تلاش هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های درمان نقش خیران بسیار اثرگذار بوده است، گفت: در سال‌های گذشته مجمعی با عنوان مجمع خیران سلامت به همین منظور تشکیل شده است که نقش بسیار اثرگذاری در تحول زیرساخت‌های سلامت استان داشته است.

*برنامه ریزی برای افتتاح سالیانه ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان قم

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت طرح تحول سلامت اظهار کرد: رئیس جمهور در هیأت دولت بیش از هر کس دیگری از این طرح حمایت کرد، همچنین طرح تحول سلامت مورد حمایت مجلس شورای اسلامی بود.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم در قالب طرح تحول سلامت ۲۴ هزار تخت بیمارستانی ایجاد شد، همچنین در این دولت اورژانس هوایی در بسیاری از نقاط کشور به وجود آمد و بودجه بخش بهداشت در دولت یازدهم دو برابر شد، این مساله مرهون توجه دولت و حمایت مجلس بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شهر قم کانون انقلاب اسلامی است و به همین دلیل خیلی از افراد تصور می‌کنند که این شهر از امکانات زیادی برخوردار است، اما برخلاف تصورات در منطقه نیروگاه شهر قم با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت یک تخت بیمارستانی وجود نداشت، در خصوص شهر قم کوتاهی صورت گرفت، این شهر پیشانی نظام جمهوری اسلامی است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های شهر قم اظهار کرد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد، همچنین بیمارستان هزار تختخوابی شهر قم تراز بین المللی دارد و سرعت احداث این بیمارستان قابل قبول است، به دنبال اضافه کردن سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بخش درمان در استان قم هستیم.

وی ادامه داد: پرسنل بیمارستان شهدای نیروگاه باید بتوانند رضایت مردم را جلب کنند، وزارت بهداشت نیز سعی می‌کند که برای بهبود خدمات به پرسنل این بیمارستان کمک کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید از وزارت بهداشت طی سال‌های اخیر حمایت کردند، به دنبال تامین نیازهای بخش درمان استان قم هستیم تا مردم این استان رضایت لازم را در این زمینه داشته باشند.