- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اعلام نشانی مرکز اهدای خون در ماه رمضان در استان قم

روابط عمومی انتقال خون استان قم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به کلیه زائران و مجاوران حضرت معصومه علیه السلام ، مراکز فعال اهدای خون استان در ماه ضیافت الهی را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،روابط عمومی انتقال خون استان با اعلام آمادگی جهت پذیرش کلیه گروههای خونی اعلام نمود که در این ماه ،  ساختمان حضرت  روح الله هر شب پس از افطار  از ساعت ۲۱:۱۵الی ۱:۳۰بامداد روز بعد آماده پذیرش اهداکنندگان ایثارگر خون خواهند بود .

روابط عمومی انتقال خون استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان گرامی ، با تاکید بر اینکه اهدای خون جلوه ای از طاعت حق و از زیباترین نذرها و انفاق است از کلیه اقشار جامعه درخواست گردیده  تا برای تامین ذخیره مورد نیاز خون و فراورده های خونی با اهدای خون خویش در این اقدام خداپسندانه و حیاتی مشارکت نمایند .

محمد نسرین فرد اظهار داشت:برای جلوگیری از ضعف و بی حالی بعد از اهدای خون نیز توصیه می شود که روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر مایعات بیشتری به خصوص نوشیدنی های شیرین مصرف گردد و حتی الامکان در همان ساعات اولیه صبح به مراکز اهدای خون مراجعه شود.

.در این اطلاعیه  از داوطلبان نیکوکار اهدای خون درخواست  گردیده تا در مراجعه به مرکز اهدای خون کارت ملی خویش را بهمراه داشته باشند . شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم ، سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال ، رعایت فواصل اهدای خون بمدت حداقل ۸ هفته است .

روابط عمومی انتقال خون استان با اعلام اینکه روزه داری منافاتی با اهدای خون ندارد ، تاکید نمود که داوطلبان واجد شرایط ، با بررسی پزشکی به اهدای خون مبادرت نموده و با رعایت توصیه های پس از اهدای خون ضمن برخورداری از اجر معنوی میتوانند کماکان به  توفیق انجام فرایض دینی نائل آیند .

گفتنی است در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مرکز اهدای خون فعال جهت پذیرش:

مرکز خونگیری حضرت روح الله ،به نشانی قم بلوار معلم ،میدان روح الله

صبح از ساعت ۸ تا ۱۳

بعد از افطار از ساعت ۲۱:۱۵الی ۱بامداد(آقایان و خانم ها)