- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اعلام جزئیات برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم

رئیس حوزه هنری قم به بیان جزئیات برنامه‌های هنر انقلاب اسلامی در قم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید مهدی سیدین نیا امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، به جایگاه فرهنگی و هنری قم اشاره کرد و اظهار داشت: قم از نظر نیروی انسانی در حوزه فرهنگ و هنر غنی است و تأثیرگذاری آن فراتر از مرزهای جغرافیایی این شهر است.

وی در ادامه به بیان برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم پرداخت و عنوان کرد: کارگاه نقاشی انقلاب از ۱۸ تا ۲۰ فروردین با حضور هنرمندان نقاش، آقایان حسن عزیزی، سید علی قافله باشی و اسدالله فقیهی در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری قم افزود: نمایش میدانی طوقی و مسافر در روز چهارشنبه ۲۱ فروردین از ساعت ۱۷ در سالن سوره برگزار می شود، این نمایش توسط هنرجویان کارگاه اولین تجربه با موضوع حضرت معصومه(س) تولید شده است.

سیدین نیا تصریح کرد: همچنین در آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» از ۴۰ فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس قم در روز پنجشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۷ تجلیل صورت می گیرد.

رئیس حوزه هنری قم با اشاره به برنامه نمایشنامه خوانی انقلاب، افزود: این برنامه در روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین در سه سانس ۱۵، ۱۶ و ۱۷ در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار می شود.

سیدین نیا به اکران برگزیده آثار تصویری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اکران آثار فیلمسازان استان قم در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین انجام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین چهل و دومین محفل طنز قمپز با موضوع هنرمندان، سلبریتی ها و شعرای روشنفکر در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین در سالن آمفی تئاتر سازمان ملی جوانان برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری قم خاطرنشان کرد: جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد با اجرای ۹ اثر نمایشی از میان ۲۲ اثر نمایشی آماده شده توسط دفتر بچه های مسجد حوزه هنری قم برگزار می شود.