- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اعطای وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی به ۴۵ مداح قمی توسط مؤسسه کوثر

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم گفت:از جمله کارهای صورت گرفته توسط کانون مداحان قم برای اعضای خود،می توان به اعطای وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی به ۴۵ نفر، معرفی ۱۴ نفر به موسسه مالی و اعتباری کوثر استان قم برای دریافت وام ۲ میلیون تومانی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، عباس حیدرزاده در همایش فاطمی با رویکرد فضائل و سیره فاطمی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، آموزش را اولویت اول هیأت مدیره کانون مداحان و شاعران آئینی استان دانست و تاکید کرد: با هر کدام از مراجع تقلید که دیدار داشتیم اولین اولویت و نیازمندی اعضای کانون مداحان و شاعران آئینی را آموزش اعلام کردند.

وی از برگزاری یک دوره آموزش مقدماتی مداحی با حضور ۱۵۰ نفر از علاقه مندان خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی از مهرماه آغاز شده و در ۴۰ جلسه تا اسفندماه برگزار می‌شود.

به گفته وی، ردیف‌خوانی در مداحی، آشنایی با شعر و اشعار آئینی، صداسازی و بهداشت حنجره و زیباسازی صدا، احکام عمومی و اخلاق اسلامی در مداحی، آشنایی با مقاتل معتبر، فنون اجرا و فرقه های نوظهور از سرفصل‌های آموزش مقدماتی مداحی است.

حیدرزاده در مورد دوره آموزش تخصصی مداحی اظهار کرد: این دوره آموزشی از آذر ماه آغاز شده و به مدت ۶ ماه برگزار می‌شود.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم افزود: ۶۰ نفر از اعضای کانون در این دوره آموزشی شرکت کردند.

وی گفت: اخلاق اسلامی و آداب اجتماعی مداحی، اصول و فنون مداحی و روضه خوانی، آشنایی با قرآن و ادعیه و زیارت و شیوه‌های اجرای آن‌ها، مقتل شناسی و آشنایی با تحریف‌ها، مخاطب شناسی، بینش سیاسی و اجتماعی، ردیف خوانی در مداحی، آشنایی با شعر و آسیب شناسی شعرهای ولایی و آئینی، عقائد اسلامی، تاریخ و سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، احکام عمومی، مدیریت مجالس شاد، آشنایی با موعظه قرآنی و روایی و کامپیوتر از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

حیدرزاده در بیان برخی فعالیت‌های هیأت مدیره کانون مداحان و شاعران آئینی در یک سال گذشته اظهار کرد: برگزاری دوره آموزش سبک زندگی با حضور ۶۰ نفر، اعطای وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی به ۴۵ نفر، معرفی ۱۴ نفر به موسسه مالی و اعتباری کوثر برای دریافت وام ۲ میلیون تومانی و تکمیل و ارسال پرونده ۱۶۰ نفر از اعضای کانون برای دایرشدن بیمه مداحان از جمله فعالیت‌های کانون مداحان و شاعران آئینی استان بوده است.

وی برگزاری آئین نکوداشت چهره‌های ماندگار انقلاب، مراسم تجلیل از استاد مجاهدی، هشتمین سوگواره شعر عاشورایی و اولین همایش فاطمی را از دیگر برنامه‌های کانون ذکر کرد.