اعزام ۲۰۰ بانوی مبلغه به نجف وکربلای معلا در ایام اربعین

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: ۲۰۰ بانوان مبلغه در ایام اربعین جهت تبیین اهداف قیام حضرت اباعبدالله حسین(ع) و گفتمان سازی تمدن اسلامی وحضور در مواکب عزا داری اربعین، از ۲۷ مهرماه سال جاری به نجف وکربلای معلا اعزام می شوند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، […]

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: ۲۰۰ بانوان مبلغه در ایام اربعین جهت تبیین اهداف قیام حضرت اباعبدالله حسین(ع) و گفتمان سازی تمدن اسلامی وحضور در مواکب عزا داری اربعین، از ۲۷ مهرماه سال جاری به نجف وکربلای معلا اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، معصومه ظهیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸۰ تن از این بانوان به هفت زبان زنده دنیا تسلط دارند تا از این طریق بتوانند با حضور در موکب های مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمات فرهنگی و دینی ارائه کنند.
وی افزود: همچنین ۳۰۰ تن از بانوان مبلغ در استان های مختلف از جمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام و قم حضور پیدا کرده و به امر تبلیغ اقدام خواهند کرد، ضمن این که قشرهای مختلف مردم می توانند با مراجعه به سامانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی http://whc.ir/ از محتواهای فرهنگی و تبلیغی بهره مند شوند.
معاون مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان این که پیاده روی اربعین زمینه وحدت همه مسلمانان جهان را فراهم می سازد گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت دارد با تقویت وحدت و تمدن سازی اسلامی به بیداری جهان اسلام بپردازیم.
وی ادامه داد: هدف قیام سالار شهیدان پاسخ به ندای مظلومیت مستضعفان جهان و استکبار ستیزی بود که باید به آن در پیاده روی اربعین در سطح وسیعی پرداخته شود.
وی پیاده روی اربعین را یک حرکت خودجوش مردمی عنوان کرد و گفت: سهم دولت ها و نهادهای وابسته به دولت در این آیین به حداقل رسیده است تا مردم با هدف معنوی به زیارت حضرت امام حسین(ع) رفته و فرهنگ حسینی را زنده نگه دارند.
ظهیری تاکید کرد: همه مردم به ویژه طلبه ها و مبلغان حوزه های علمیه باید از این فرصت به عنوان یک حرکت فرهنگی و تبلیغی برای احیای آموزه های دین اسلام و همدلی با سایر مسلمانان بهره مند شوند.
وی همچنین از برگزاری همایش هم اندیشی زیارت اربعین در روز ۲۶ مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: این همایش در ۲ نوبت صبح و عصر در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در شهر مقدس قم ترتیب می یابد.